Waar moet ik op letten als ik een klachtbrief wil maken?

Het gaat om een klachtbrief tegen geluidsoverlast van een café. Iedere weekend heb ik er last van. Ik wil gewoon iedere keer (als ik er last van heb) een brief richting de gemeente doen hierover. Alleen waar moet ik op letten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Neem even via een PB contact met me op.
Ik heb hiervoor een voorbeeld in mijn bezit dat ik je dan kan mailen.

Ik kan het hier niet plaatsen. (word-document)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat je je brief toch vriendelijk houdt, terwijl je de klacht heel erg hard en duidelijk maakt. Zou het nog niet beter zijn om medestanders in je buurt te krijgen? Dan kan je misschien een gezamenlijke brief schrijven! Hoe meer mensen protesteren hoe beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aandragen van redelijke oplossingen wordt over het algemeen erg gewaardeerd. Dus niet dat cafe moet weg!
De toon van je brief heel belangrijk, geef aan dat je een probleem hebt, en vraag of ze je kunnen helpen met de oplossing.
Meerdere mensen die dit probleem hebben verenigen is een hele goeie.
Geef ook aan wat je hebt gedaan om dit op te lossen, bv serieuze gesprekken met de eigenaar.
Verder zou ik niet elke keer dat je last hebt een brief sturen, dan gaan ze jou zien als een lastpak.
Zorg ook dat deze brief bij de juiste persoon binnenkomt. Dus bel eerst even om erachter te komen wie je hiervoor moet hebben. Als de naam van de betreffende ambtenaar boven de brief staat zal hij deze ook serieuzer nemen dan als er staat "Gemeente X", zo maak je jouw probleem zijn probleem.

Als je probleem redelijk is, en een oplossing mogelijk, krijg je het zeker voor elkaar. Mits je het tactisch aanpakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en zakelijk... dat is de kern... En kijk op het net naar voorbeeldbrieven, hoe je je recht kunt halen, die zwerven overal op het net rond, en dat gaat je heel goed helpen om een juiste brief op te stellen...

Succes...

(Oordopjes is ook een tijdelijke oplossing en wellicht even sneller resultaat dan die brief)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat het cafe er kwam toen je er al woonde. Dan maak je best een hele goede kans, als je inderdaad steeds als je last hebt dat bij hen meld.

Als je echter uit vrije wil bij een cafe bent gaan wonen, waar ze al jaren een bepaalde manier van feesten hadden,
dan vrees ik dat je gewoon niet goed hebt opgelet bij het kiezen van de woning, en maak je weinig kans. Denk ik.

Het ligt ook aan de mate waarin het cafe overlast geeft. Is het meer overlast dan een normaal cafe? Dan maak je kans, anders niet. Dan zou ik me de ergernis en lange procedures en kosten maar besparen en gaan verhuizen.
Dan wel opletten natuurlijk, bij het kiezen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar al die brieven gaan je niet helpen.
Alleen een objectieve vaststelling van de overlast misschien wel. Daartoe moet je contact opnemen met de milieudienst in je woonplaats.
(dit onderwerp is hier al eerder aan de orde geweest)
Overigens is dat een echt einde van de goede verstandhouding met de caféhouder, maar dat realiseerde je je waarschijnlijk al.
14 jaar geleden
Schakel de 'driving judge' Frank Visser in (De rijdende rechter).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf vriendelijk, zakelijk en laat je emotie achterwege. Blijf bij de feiten. Zodra je emotie de hoofdmoot speelt zul je daar op teruggepakt worden waardoor het feitelijke onderbelicht blijft