Ambulancebroeders,en mensen die op de eerste hulp werken.Zij zijn vaak de eersten die een slachtoffer te zien krijgen en helpen,een onnoemelijk zware taak en verantwoordelijkheid.Deze mensen mogen van mij zelf hun loon bepalen,en net zoals hierboven gezegd werd,dan nog zullen deze mensen bescheiden blijven.

En eigenlijk mensen die op wat voor manier in de zorg en hulpverlening zitten die in direct contact met mensen staan zouden veel meer moeten verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mensen die zich inzetten voor de zwakkeren in de samenleving.
Meestal zijn dat vrijwilligers maar zij verdienen als het er op aankomt wel vijf keer meer dan de Balkenende norm.
Het mooie is dat als je die mensen aan geld de Balkenende norm geeft dat ze dat dan zullen gebruiken om anderen te helpen en dan ben je de Balkenende norm dubbel en dwars waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wil ze dus corrumperen?
Als Balkenende zijn 'norm' verdiend met mede wanorde te scheppen in een samenleving, is iedereen die van zulk een wanorde weer een controleerbare orde maakt, mijns inziens meer dan gekwalificeerd om boven die 'norm' te verdienen.

Buiten die groep mensen zou ik pleiten voor lieden die hun leven in de waagschaal leggen om anderen te helpen, zeker in aanmerking komen om meer te verdienen dan Balkie. Ik denk met name aan brandweerlieden, uitgezonden soldaten, diverse mensen van hulporganisaties die hun veilige haven moeten verlaten om anderen in de meest bizarre en mensonterende situaties te helpen. Stuk voor stuk mensen die qua mens veel hoger ingeschat worden door ondergetekende dan diegene die veilig in zijn torentje 'zijn pionen' het vuile werk laat opknappen.

Maar goed ik weet ook dat je vaak niet krijgt wat je verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand hoeft meet te verdienen dan de Balkenende norm. Mensen verdienen dat niet maar eigenen zich dat toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft hoeft niemand meer betaald te krijgen dan de Balkenende-norm.

Meer dan genoeg voor iedereen, lijkt mij.

Ik ben niet strikt tegen verschillen in beloning, maar meer dan genoeg is dunkt mij voldoende.
rose
14 jaar geleden
Ieder beroep waar een jarenlange studie aan vooraf gegaan is mag meer verdienen om de jaren waarin niets verdient is en slechts een schuld is opgebouwd, te compenseren.

Een chirurg mag van mij 3 ton verdienen (doet ie meestal ook), maar vergeet niet dat hij/zij daar wel 15 jaar voor heeft moeten studeren in wellicht de mooiste jaren van zijn/haar leven. Die 15 jaar waarin niets of weinig verdient is mag men best terugzien in het salaris daarna.
paulus811
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Wat een bullshit! Als iemand gaat studeren, dan is dat toch geen offer? Het is toch een (voor)recht om te kunnen studeren? Een laag geschoold iemand werkt zich gewoon de pleuris 'in wellicht de mooiste jaren van zijn leven'.
paulus811
14 jaar geleden
nou nou, zware taal rose. Ik ken toevallig iemand die nu oncoloog (kankerspecialist) is na 15 jaren studeren, vrijwel niets verdienen en een studieschuld heeft van 80.000. Mag die misschien meer verdienen dan iemand die na de middelbare school meteen aan het werk gaat? En ik heb het helemaal niet over een offer of voorrecht, dat is jouw vertaling. Maar ik ben wel blij dat sommigen deze keuze maken ja.
rose
14 jaar geleden
Ik heb het ook niet over gelijke lonen, maar genoeg is genoeg. En 'maar vergeet niet dat hij/zij daar wel 15 jaar voor heeft moeten studeren in wellicht de mooiste jaren van zijn/haar leven' suggereert een offer.