Wat betekent SEP VOF voor een firmanaam?

VOF is volgens mij Vereniging onder Firma. Maar wat is SEP?
Moet natuurlijk zijn Vennootschap onder Firma.

2 jaar geleden
2K
LeonardN
2 jaar geleden
Link of context? VOF = Vennootschap onder firma
Geen vereniging dus, maar een bedrijf dat winst wil maken. Heb je het over: https://nl.linkedin.com/company/sep-v-o-f-
Pieterke
2 jaar geleden
@LeonardN: Het staat bij een bankafschrijving voor de firmanaam. Ik heb het al eens voor een (andere) firmanaam bij een bankafschrijving zien staan.

Het beste antwoord

SEP betekent "Société en participation"
Deze vennootschap onder firma duidt in het Frans de elementaire vorm van handelsvennootschap aan. Dit is een maatschap dat wordt gevormd door een onderhands contract tussen ten minste twee personen en waarbij elk van de partners hoofdelijk aansprakelijk is voor de schulden van het bedrijf.
Een vennootschap onder firma (vof), is in Nederland en België een eenvoudige manier waarop twee of meer personen samen een onderneming kunnen oprichten. Het betekent in feite dat zij onder een gezamenlijke naam of firma optreden. In de regel nemen zij beslissingen voor elkaar, maar anderzijds zijn zij ook aansprakelijk voor elkaars bestuur; er is dus geen beperkte aansprakelijkheid. De Belgische vof heeft rechtspersoonlijkheid, de Nederlandse niet.
SimonV
2 jaar geleden
Pieterke
2 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.