Hoe kan ik een autokenteken ongeldig laten verklaren ?

5 jaar geleden zijn wij via oplichting ons bedrijf kwijtgeraakt aan een neef.
Ons werd door zijn advocaat toegang tot het bedrijfspand en omgeving ontzegd. Wij hadden op het terrein achter het bedrijf een auto gestald en konden die daar dus niet weghalen. Omdat wij nog steeds procedures voerden is het kenteken al die jaren steeds geschorst. Vorig jaar is het bedrijf verhuisd en heeft neef het bedrijf verkocht. Onze auto is nu verdwenen. De politie weigert een aangifte van diefstal omdat men gezegd heeft dat die auto door ons opgehaald was. Dit is een leugen. RDW weigert het kenteken ongeldig te verklaren. Moeten we nu dat ding levenslang gaan schorsen ? De politie zegt dat we een civiel rechterlijke procedure moeten opstarten maar tegen wat of wie moeten wij dat doen ? Tegen neef procederen heeft geen zin. Dat heeft ons om de zaak terug te krijgen al duizenden euro's gekost en ons geld is nu op. Hij blijft alles ontkennen en het gekke is dat zijn woord meer telt dan het onze.
Hoe komen we in godsnaam van dat kenteken af.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Antwoorden (1)

Ten eerste lekker familie daar moet je het maar van hebben zeg maar.
Contact opnemen met het RDW heeft geen zin? En mocht u een civiel rechtelijke procedure opstarten dan zal dat tegen deze neef of diens bedrijf moeten zijn.
Verder vind ik het belachelijk dat een advocaat of politie u niet verder kan inlichten hoe de zaak af te handelen.

Als het zo is dat de auto reeds verkocht of gesloopt is staat deze uiteraard niet meer op jullie naam (dit is na te kijken in kentekenregister van het RDW en/of VWE).