Is online autotheorie leren voldoende voor het examen?

Ik zit te twijfelen om klassikaal of via digitaal les te nemen. Digitaal dus via online curcussen lijkt me opzich voor mezelf veel beter maar is die lesstof etc. wel voldoende om examen te doen.

En natuurlijk kan je het ook nog combineren maar ik vroeg me gewoon af hoe het resultaat is met online theorie leren. Kan niet echt wat vinden op internet over reviews of in die richting.

5 jaar geleden
1.3K
LeonardN
5 jaar geleden
Zal van persoon tot persoon verschillen, sommigen hebben voldoende aan de stof doornemen plus wat oefeningen, anderen zullen behoefte hebben aan klassikale les. Veel zal afhangen van hoe goed je leert/stof kan doorgronden. En of je voldoende doorhebt dat je klaar bent (omdat je altijd >90% van de vragen goed hebt). Of mensen die klassikaal les krijgen een hoger slagingspercentage hebben dan diegene die het online proberen kan ik ook even nergens vinden. Bereid je iig goed voor. Wordt niet de 55% die zakt.
https://www.autotheorieoefenen.nl/kennisbank/geslaagden-auto-examen/

Antwoorden (2)

Dit ligt echt aan per persoon. Met een online cursus train je voornamelijk theorie, maar wek je geen inzicht. Ik heb zelf mijn theorie voor zowel mijn scooterrijbewijs als mijn autorijbewijs gehaald met alleen een online cursus. Deze kostte wel geld, ongeveer twee tientjes als ik het goed heb. Linkje staat erbij!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Is inderdaad per persoon verschillend. Hoeveel verkeersinzicht heb je al opgedaan op de fiets bv. Verkeersinzicht wordt bij klassikaal leren versterkt, doordat er vragen gesteld kunnen worden en extra uitleg wordt gegeven als men een situatie niet helemaal begrijpt.
De slagingspercentages zeggen niet alles over de kwaliteit van de cursus. Er zijn cursussen, zowel klassikaal als online, waarbij trucjes geleerd worden hoe je kunt bepalen welk antwoord bij de vraag past.
Heb je voldoende plichtsgevoel om echt te leren als je het online doet? Sommige(veel) mensen hebben een stok achter de deur nodig om daadwerkelijk te gaan leren. En die hebben die stok dan door klassikaal te leren. Als je dan niet de slechtste van de klas wil zijn, doe je wat meer je best
anneliez
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+plus, vooral dat laatste argument.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik wil niet beweren dat de TET-methode niet voldoet, maar de beschrijving van de ouderwetse methode raakt kant noch wal. Maanden kwijt met lezen en leren, misschien voor iemand met het IQ van een goudvis. In twee dagen alle (multiple choice) vragen en bijbehorende a, b, c of d uit het hoofd geleerd.