Omdat de mens een gewoontedier is.
Als er iets verandert, moet je meeveranderen en je gewoontes aanpassen. En dat vinden (de meeste) mensen niet fijn, Totdat die nieuwe gewoontes ook weer gewoon zijn, en dan willen ze dié niet meer veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zo zie ik het ook +

Andere antwoorden (10)

Dat is terug te leiden tot angst naar het onbekende... Niets meer en niets minder dan dat...

En uiteindelijk tot angst voor de dood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak niet bang voor veranderingen, maar voor het onbekende.
14 jaar geleden
omdat sommige mensen niet weten hoe het loopt als er iets veranderd,onzekerheid neemt toe ,Voor een verandering weet je precies hoe het is.En heb je structuur en zekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzekerheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Er komt dus onzekerheid bij kijken en onzekerheid maakt bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak denken mensen dat ze bang zijn voor de verandering zelf. Dat ze een vervelend gevoel krijgen omdat ze iets nieuws gaan doen. Vaak is dat niet het geval. We vinden het over het algemeen geen probleem om ons te begeven in het 'onbekende'. Mensen zijn van nature ontdekkende wezens, en dit is dus ook meestal niet de aard van onze onrust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veranderingen maken mensen soms onzeker. Zekerheid geeft je houvast in het leven. En als iets van die zekerheid afwijkt, kan dit tot onstabiliteit leiden. Leer omgaan met veranderingen en zie het als een uitdaging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een verandering heeft de mens even geen grip op de situatie,totdat de situatie herkenbaar en aanpasbaar is.
en de mens past zich snel aan bij iedere nieuwe verandering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is moeilijk om aan te passen aan veranderende omstandigheden. Het vereist flexibiliteit en inzicht. Waar niet iedereen over beschikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je van tevoren nooit zeker kunt weten of het een verandering ten goede of ten kwade is (voor jou als persoon). En dan blijf je liever aan de veilige kant staan, voor de verandering, waar je in ieder geval weet wat je hebt.