Wanneer je naar een ceremonie toe gaat waar iemand een lintje gaat krijgen. Is het dan gebruikelijk een kadootje voor die persoon mee te nemen ?

Dat het leuk een aardig is, dat spreekt vanzelf.
Maar de vraag is uitdrukkelijk of het ook GEBRUIKELIJK is !

Het beste antwoord

Het is etiquette om geen cadeaux mee te nemen. Dat zou afleiden van de bijzondere eer van het krijgen van de onderscheiding. Een bloemetje is wel gebruikelijk. Wilt u het krijgen van de onderscheiding geheim houden is het zaak om het bloemetje buiten zicht van het 'feestvarken' te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ik kan inmiddels uit eigen ervaring bevestigen dat dit klopt !
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Je kan een bloemetje meenemen, maar dan hebben ze alweer in de gaten dat ze in het zonnetje gezet worden. Is m.i. niet gebruikelijk!