Heb je recht op vakantie dagen met fulltime stage mbo4?

Hallo, ik moet voor mijn eindstage 100 dagen stage lopen met 8 uur per dag. Maar heb je recht op vakantie dagen? Zo ja, moet je deze dag dan later weer inhalen of word het gezien dat je stage gelopen heb?

2 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
2 jaar geleden
Dat overleg je met je stageplek. Je hebt sowieso recht op vrij voor terugkomdagen.
Vakantie in principe niet, feestdagen ben je wel vrij (was bij mijn stage tenminste)

Antwoorden (1)

Als het goed is moet je een bepaald aantal uren stage lopen in de periode van 100 dagen. Dat zal waarschijnlijk geen 800 uur zijn. Bij ons op de opleiding lopen studenten in een half jaar 720 uur stage binnen 20 weken. Er blijven dus nog twee weken over om vakantie op te nemen. Dit gebeurt in overleg met het leerbedrijf en deze vakantiedagen lopen niet per se parallel aan de schoolvakanties.