Een programma met als thema zelfmoord, zoals binnenkort te zien is via BNN..moet dat kunnen of niet?

Graag waarom wel of waarom niet..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om niet iemand die twijfelt net over de streep te trekken...

Het beste antwoord

Ja, dat moet zeker kunnen, en dan juist bij een jongerenomroep. De laatste tijd hoor je steeds vaker van de trend dat jongeren zelfmoord plegen, en zelfs hiervoor elkaar opzoeken op internet.
Haal dat uit de taboesfeer, praat erover, en zoek uit waarom ze dat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Natuurlijk moet dat kunnen, mits gebracht onder bepaalde voorwaarden en op een mooie wijze. Dit onderwerp moet ook besproken (kunnen) worden voor een breed publiek. Taboe moet er vanaf, vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, moet kunnen. Ze hoeven niet alleen programma's over seks te maken.
En het hangt er natuurlijk ook vanaf, hoe ze dit onderwerp gaan benaderen. Om het over zelfmoord te hebben, is allang geen taboe meer, maar nog wel steeds een moeilijk onderwerp voor programmamakers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, dat moet kunnen... Ik ben het er niet mee eens dat iemand de dood ingepraat kan worden... Iemand doet dat of doet dat niet, daar gaat niemand wat aan veranderen.. En het is de Amerikaanse betuttelcultuur en de Amerikaanse claimcultuur die hier in onze wereld binnensluipt...

Iemand die niet wil leven die hou jij niet in leven... En iemand die alleen maar dreigt ermee, die zal het ook nooit gaan doen... Het is de doodsoorzaak nummer één voor de middelklasse-leeftijd (tussen 20 en 30 wellicht) heden ten dage...
Het is heel goed dat daar ook eens wat openheid en achtergrond over komt... Het komt nauwelijks in de krant... Mijn beste vriend heeft zich vorige maand van het leven beroofd...
http://www.nieuws.be/nieuws/Moordenaar_pleegt_zelfmoord_in_cel_d2549a54.aspx
Wat zijn daar de achtergronden van, hoe kon hij zoiets doen? Het is heel goed dat daar een beetje meer aandacht naar toe gaat op de televisie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, moet kunnen, het zal natuurlijk niet meteen na Sesamstraat moeten worden uitgezonden. De trailer van het programma zal ook niet te vroeg moeten worden uitgezonden maar pas na een bepaald tijdstip.

Ik denk dat het een heel interessante docu kan worden, mits goed en duidelijk (dus misschien niet BNN) uitgevoerd. Ook moet er natuurlijk een voorlichtend deel in zitten.

Als het een programma van een uur is zou het bijvoorbeeld om 21:00 moeten beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vind juist dat hier een programma over uitgezonden moet worden.
Het kan ook weer zo iets zijn als de donorshow, om mensen bewust te maken. Vond ik trouwens ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist goed, het wordt nu vaak in de doofpot gestopt, maar door dit soort programma’s wordt het wat bespreekbaarder, en kan het dienen als voorlichting. Iedereen kan wel een manier verzinnen om een einde aan het leven te maken, dus men zal echt niet door dit programma op nieuwe ideeen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, is een goed idee. Alleen dat die ranzige BNN er weer mee moet komen. Zullen er wel weer tips bijgegeven worden ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder beschaafd land bestaat een mogelijkheid om uit het len te stappen zonder je meteen voor de trein te hoeven gooien of van 15 hoog te moetenspringen.
Dat gezemel over nabestaanden is ook al zoiets. Mensen die eruit stappen hebben over het algemeen ruimschoots overlegd met hun omgeving. Nee, ook Nederland is nog lang geen beschaafd land.
Misschien kan via de tv de publieke opinie worden beinvloed in de juiste richting.