Waarom zijn modellen altijd mager, vinden wij met zijn allen magere modellen allemaal mooier dan zwaardere?

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er dunne modellen zijn. Vrienden in mijn omgeving geven aan niet op gratenpakhuizen te vallen....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Vaak wordt gezegd dat je de model als een soort van kledinghanger moet zien. Het gaat niet om het model, maar om de kleding. (vrouwelijke) rondingen kunnen afleiden van de kleding, dus moet het model zo plat (mager) mogelijk zijn.

Toegevoegd op 15-06-2009 20:13:47
de model= het model
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat het extreem is, en dat valt op... Hoe zieker, hoe meer het opvalt... en dat is dus meer reclame en meer verkopen... Zo zit dat in elkaar...

Wist je dat ze bijna allemaal aan de coke zijn, zonder uitzondering bijna... Want als je zolang moet presteren, en ik zeg je, ik had een vriendin die model was, je moet zo veel en zo lang wachten, dag in dag uit, en toch fit zijn op die ene seconde en er dan goed uitzien... Coke helpt daarbij... en dan aambeienzalf tegen de wallen onder je ogen... En dan loop je alsof je veel energie hebt... Door de coke...

En door coke blijf je ook nog eens heel dun ook...

Extreem, en ziek dat is het en niet anders...

Maar het werkt goed deze verkoopformat, daarom is het er nog steeds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze magere modellen zijn goed te kleden en gedragen zich gracieus. Het accent ligt op de kledij en het bijzondere daarvan. Of we vallen op deze graten is een vraag van een heel andere orde. Daar heb je dan waarschijnlijk missverkiezingen voor...........dan kan je vallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van mode/cultuur. In de middeleeuwen waren juist ronde vormen in de mode. Deze mode gaat ook wel een keer weer over...
Ook zijn er ongetwijfeld groepen mensen of landen waar dikker zijn mooier gevonden wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde kledingstuk 'showt waarschijnlijk mooier af' bij een mager dan een zwaarder model. Ik vind het persoonlijk niet mooi om te zien, spillebenen en enge dunne armpjes. Dan komt bij mij de vraag op, waarom geen gemiddelde modellen met maatje 38-40?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt gewoon aan de mode ontwerpers. Zo'n Karl Lagerfeld vindt dat mooi. Ik vind het niet om aan te zien als man zijnde. Geef mij maar een maatje 38/40 dan heb je wat om beet te pakken zonder dat ze meteen omvalt als je uitblaast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb toevallig laatst met een ontwerper staan praten en die vertelde mij (ik heb maat 46) dat de maat 36 'toevallig' als standaard is gekozen. Er moet nu eenmaal een standaard zijn omdat de ontwerpers anders niet makkelijk kunnen werken. Ze maken hun creaties op maat 36, moeten dan per model toch nog een beetje veranderen, want iedereen is anders, maar ze hebben toch een uitgangspunt.
Waarom de standaard maat 36 is? Tja, ze moesten natuurlijk iets kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dunne modellen het meeste op etalage poppen lijken en die zijn extreem dun. In deze tijd moet volgens ons gewoon alles kloppen (geen vetrolletjes, geen blubberbenen) en doordat er meer magere modellen bij komen op posters van producten beinvloed dat weer andere mensen en denken mensen: wij MOETEN ook zo zijn. Wel een beetje extreem, ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de extremen altijd getoond worden. Modellen in boekjes en tijdschriften zijn zo gefotoshopt tot prachtige mensen terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Je ziet altijd hele dikke mensen of lopende skeletjes.. als je dan moet kiezen dan kies je automatisch het dunne beeld omdat dat het beeld is dat iedereen ziet.Er word dan ook puur beroordeeld op mooi heid en niet op uitstraling

Maar de modellen die er tussen inzitten worden niet getoond. Of dat word weggephotoshopt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Extreem slanke fotomodellen in advertenties verleiden vrouwen niet tot het aanschaffen van producten, maar hebben juist een negatief effect op de verkoop. Dat blijkt uit een Australisch onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik me goed voorstellen! Net zoals die tl-balken in pashokjes, die zijn ook niet bevorderend voor het doen van een aankoop :-)