hoeveel vrijwilligers heeft oxfam?

Ik vroeg mij dus af hoeveel vrijwilligers Oxfam in België heeft en hoeveel er ongeveer in de hele wereld zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
SimonV
8 jaar geleden
Oxfam België heeft ongeveer 8000 vrijwilligers. http://www.oxfamwereldwinkels.be/nl/vrijwilligers

Het beste antwoord

Vraag 1:
Oxfam België heeft ongeveer 8000 vrijwilligers.
De 235 Oxfam-Wereldwinkels zouden niet kunnen bestaan zonder hun inzet. Zij organiseren hun eigen werking, ondersteund door het nationaal secretariaat van Oxfam-Wereldwinkels. Bovendien bepalen vrijwilligers zélf de koers van de hele organisatie.

Vraag 2:
Wereldwijd zijn er minstens 140 miljoen vrijwilligers!
SimonV
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oxfam-Solidariteit mocht het voorbije jaar rekenen op 1.568 vrouwen en mannen, die zich onvoorwaardelijk hebben ingezet voor Oxfam-Solidariteit. Stuk voor stuk geven ze het beste van zichzelf, elk op zijn of haar manier.

Zomerfestivals, Oxfam Trailwalker en tweedehandswinkels

Meer dan 1.000 mensen vrijwilligen het jaar rond in de Oxfam-tweedehandswinkels.
Een tiental vrijwilligers steken een handje toe op de hoofdzetel.
Een derde van de vrijwilligers is vooral in de zomer actief:
o als campagnevrijwilliger op de zomerfestivals, waar ze de festivalgangers vroegen om iets te doen voor het klimaat,
o bij Oxfam Trailwalker, het grote solidaire sportevenement van Oxfam.
fremar