Hoe kan het dat iemand meer houdt van zijn auto dan van zijn vrouw?

Er zijn mannen waarvan hun grote liefde een auto is. Niets komt daar tussen, zelfs een vrouw niet. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kun je in hemelsnaam meer van een voowerp houden dan van een mens??? Er van houden okay, maar boven alles....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met je eens, vandaar mijn vraag.

Het beste antwoord

Lijkt me een probleem in de sociale of emotionele ontwikkeling waardoor iemand niet in staat is normale menselijke relaties aan te knopen of te behouden, waardoor andere objecten het onderwerp van affectie worden. Ik ken gelukkig niet zulke mannen, en dat wou ik graag zo houden.
Ik ken wel mensen die -vergelijkbaar, en meestal vrouwen - beweren meer dan dieren dan van mensen te houden. Die vind ik ook altijd een beetje eng en wat sociaal onaangepast of wellicht beschadigd.

En hoewel het vermoedelijk wel veel voorkomt en in de praktijk weinig kwaad kan, is het mijns inziens niet per definitie ook 'normaal' gedrag. Een mens die zich kan hechten aan andere mensen is op de lange duur mijns inziens gelukkiger, ook als er wel eens een relatie stukloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij dieren heeft het er meer mee te maken dat dat een "kameraadje" van je is. Een hond of kat die niet (als de mensen om je heen) veel klaagt of je niet serieus neemt, maar gewoon bij je wil zitten. Dat zie ik een auto nog niet zo snel doen ;)

Andere antwoorden (8)

Dat zijn mannen die niet inzien wat waar geluk inhoud!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt ook vragen waarom houden vrouwen meer van hun kinderen en komt de man op de 3de plaats
het heeft met liefde te maken

Toegevoegd na 2 minuten:
mannen hebben een voorliefde voor snelheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind houden van kinderen toch iets anders dan houden van een ding, zoals een auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mannen niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alle mannen houden van auto's dacht ik?
Omdat je een auto, als de liefde over is, makkelijker inruilt.
Ik zeg niet dat je vrouw inruilen onmogelijk is maar bij de auto gaat het makkelijk.

Een beetje apart antwoord op een beetje aparte vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn mannen die niet weten wat liefde is. Wacht maar tot hun vrouw haar koffers pakt. Ineens wordt het toch anders als je auto je eten niet blijkt te kunnen koken en je sokken niet wast.

Toegevoegd na 3 uur:
Volgens mijn vriend komt dat omdat een auto altijd wel wil rijen en een auto niet praat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat ze niet van hun vrouw houden, het enige alternatief is dan de auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn ook heel vaak mannen die met hun auto hun levensonderhoud moeten voorzien .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten opzichte van de vrouw roken en zuipen moderne auto's minder. Overeenkomst is wel dat ze je in de steek kunnen laten! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een auto = een 'kunstmatige echtgenote'.
Een vrouw = een 'mechanisch echtgenote.

Voor bepaalde mannen
is een vrouw 'de mechanische echtgenote'
die moeilijk, of niet, kan worden beheerst,
die heel veel zou kunnen zeuren,
en die heel veel geld zou kunnen kosten.
(dus voor vele mannen is dát nadelig).

Voor bepaalde mannen
is een auto 'de kunstmatige echtgenote'
die kan worden beheerst,
die niet zeurt
en die weinig geld hoeft te kosten;
(dus voor vele mannen is dát voordelig).

Misschien is dát een reden...