Waarom hete Roemenië en Hongarije, Moldavië niet Slavische en hoe heten die landen gezamenlijk wel?

Wat is de naam van de overige landen die niet Slavisch zijn dus?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Deze landen heten niet-Slavische landen omdat er niet-Slavische talen worden gesproken. Hongaren zijn bovendien niet afkomstig uit het huidige gebied, maar uit de Oeral. Roemenen spreken een Romaanse taal (uit de Romeinse tijd), die samen met het Italiaans Oostromaans wordt genoemd..
In bijv. het aangrenzende Bulgarije wordt wel een Slavische taal gesproken, een zuid-Slavische taal.
Er is niet een gezamenlijke naam voor Hongarije, Roemenie en Moldavie. Het zijn landen die aan elkaar grenzen. Wel omvatte Hongarije vroeger een groot deel van Roemenie - waar thans nog steeds Hongaars wordt gesproken.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Inhoudelijk goede argumenten maar het antwoord suggereert dat deze drie landen toch een gezamenlijke naam hebben. Dat is dus niet zo.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Oh en Hongarije en Roemenië samen ook niet? Of Roemenië en Moldavië? Er moet toch een naam voor zijn...hadden ze vroeger ook geen naam? Ook niet Germaans..
Je hebt bijvoorbeeld ook Scandinavische landen... ik bedoel een beetje in die trend.
SentWierda
2 jaar geleden
Het is geen antwoord op de vraag, maar ter verduidelijking: afwisselend woonden in deze gebieden resp. de Daciërs, de Thraciërs en de Kelten.
En om de verwarring nog groter te maken: er zijn vele volksverhuizingen geweest.. De Bulgaren woonden in de 6de eeuw waar nu Oekraiene is. De Albaniërs woonden in de Kaukasus. En volken uit Scandinavie verhuisden naar het huidige, Frankrijk, Spanje, Engeland.