mag een boer altijd lawaai maken?

Haag af doen op een feestdag,en ook alle dagen om 05u00 vrachtwagen latten warm lopen?
En een dieven melker mag die altijd lawaai maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
7.2K

Antwoorden (3)

Geluidsoverlast;
Zelfs als een klacht door een ambtenaar of politieagent meteen in behandeling wordt genomen, levert dat niet per se het gewenste resultaat op. Ook overheid en politie zoeken vaak de oplossing van het probleem in het meten van het geluidsniveau. Dat heeft echter alleen zin als er geluidsnormen bestaan voor het soort lawaai, dat de overlast veroorzaakt. En dat is vaker niet dan wel het geval.
En zijn er wel geluidsnormen voorhanden, dan kan uit een akoestisch onderzoek blijken dat de geregistreerde decibellen binnen de normen vallen. Dan zijn de slachtoffers uitgepraat. De hinder wordt voor hen niet minder. Bij het vaststellen van geluidsnormen wordt namelijk enige hinder toelaatbaar geacht. Geluidsnormen sluiten overlast dus nooit volledig uit.
Dus een moeilijk probleem misschien contact opnemen met de genoemde boer misschien komt u tot een oplossing,groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit de vraag van iemand die van de stad naar het platteland is verhuisd? Plattelandsbewoners zouden zo'n vraag niet stellen.
De boer past zich aan aan licht en duisternis, aan de seizoenen en het weer. Soms moet hij vroeg beginnen en lang doorgaan, een andere keer moet hij wachten tot morgen en doet zijn werk in schuur en stallen.
Ja een boer mag vroeg met melkbussen sjouwen en zelfs rammelen. Dat hoort bij de boerderij, al eeuwen.

Een dorpsbewoner op het boerenland zou er zelfs niet aan denken om hierover te klagen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
jodyenboyke
12 jaar geleden
Als ik 2 plussen kon geven.....ik wil wel ruilen hoor, alles liever als hier in de stad wonen.
Ivana
12 jaar geleden
Jodyenboyke, je mag wel een tijdje komen logeren hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PRIMA ANTWOORD +!!!
Ja dat mag, dit is opgenomen on de milieuontheffing die voor een boerenbedrijf afgegeven wordt.

Het is niet voor niets dat er een bepaalde afstand moet zijn tussen een boerenbedrijf en bewoning door derde.

Zijn er activiteiten die niets met het boerenbedrijf te maken heeft dient er een aparte milieuontheffing voor verleent te worden.