Waar vind ik een bron van de wettelijke grens van decibellen in Sportschool?

De norm van 60DB en 85DB zijn bekend, ik heb hier alleen een wettelijke bron van nodig. Iemand een idee waar ik deze kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Een sportschool is een werkplek, en als zodanig dient dit te voldoen aan de arbo wetgeving.
De wet kent de volgende regels over geluid op de werkplek:

Bij blootstelling aan een dagelijkse dosis boven de 80 dB(A) moet de werkgever gehoorbeschermers beschikbaar stellen;
Bij dagelijkse blootstelling aan een dosis boven de 85 dB(A) zijn werknemers verplicht om gehoorbeschermers te dragen;
Bij blootstelling boven de 85 dB(A) moet een plan van aanpak worden gemaakt;
Als de grenswaarde van 87 dB(A) wordt overschreden (gemeten in het oor, dus rekening houdend met de gehoorbeschermers), moet er direct voor gezorgd worden dat het geluid onder deze grenswaarde wordt gebracht;
Werkgevers moeten hun personeel voldoende voorlichten over de gevaren van geluid; en
Werknemers hebben recht op een gehoortest om vast te stellen dat de getroffen maatregelen effectief zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
wetgeving: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008498/Hoofdstuk6/Afdeling3/2/Artikel68/geldigheidsdatum_29-06-2014