Kan/ mag je ook verzekeringen afsluiten in het buitenland?

Ik bedoel dan inboedelverzekering, autoverzekering, ziektekostenverzekering enz enz.

Het word hier allemaal zo duur, dus vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

In het buitenland is het vaak nog duurder. Autoverzekering is hier in Duitsland al snel 30% duurder bijvoorbeeld. Het kan overigens niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gaat erom dat je niet alleen in staat bent om een verzekering af te sluiten (en de rekening te betalen), maar ook dat de verzekeraar gaat uitkeren. Dat is onder Nederlandse wetgeving behoorlijk geregeld, maar onder buitenlandse wetgeving zul je de voorwaarden (en ook die voor gerechtelijke procedures bij een geschil met je verzekeraar) goed moeten controleren.