Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zitten handboeien altijd zo strak om je polsen heen?

3 jaar geleden
1.4K
Utrecht
3 jaar geleden
Geen idee; ik maak er geen hobby van handboeien om te hebben/krijgen.
Maar misschien moeten ze zo strak om te voorkomen dat je ze af kan doen?
Amadea
3 jaar geleden
Lees ook bij https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/vraag/627796/klopt-handboeien-strak/
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Omdat, als je zo'n iemand hebt als ik, ik ze zelf af krijg wanneer je ze niet strak doet. En dan kan je ze ook maar beter goed op mijn rug doen op de juiste manier met de polsen boven elkaar, anders krijg ik ze alsnog af.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Om de boeien niet te strak te laten zitten, houdt men meestal een vingerdikte ruimte tussen de gesloten boeien en de polsen. Dus als de handboeien te strak zitten, hebben ze dat of niet goed gedaan, of expres.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit komt vooral omdat de handboeien een ronde opening hebben en je polsen meer ovaal van vorm mijn. Dat voet al snel heel strak op op de lange kant van je polsen, aan de boven- en onderkant heb je dan gewoon nog ruimte.

Het gevoel wordt ook nog erger omdat de meeste mensen weinig tot geen vet op hun polsen hebben, dus het is gelijk hard tegen hard (metaal tegen bot).
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding