Wat kan verder ik ondernemen tegen een stalker waarvan de identiteit al bekend is bij de KPN/politie?

Ik word nu al ruim een jaar lastiggevallen door de zelfde anonieme persoon. Waarvan we inmiddels weten wie hij is. Ik ken hem niet persoonlijk en voor dit voorval heb ik nog nooit van hem gehoort. Ik snap dan ook niet hoe hij aan mijn nummer komt .Hij belt regelmatig een aantal x achter elkaar. Vooral als het midden in de nacht is begint hij te bellen. Het houd ook niet op of ik nu wel of niet op neem want hij belt dan gewoon nog een aantal x. Als ik opneem word er ook niks gezegd. Je hoort alleen maar gehijg. En als ik dan dus ophang, belt hij gewoon weer opnieuw. Zo heeft hij vannacht om 2:30 weer gebeld en wel opgeteld 21 x in ongeveer 10 min tijd. Je word hier echt gek van. Ik ben ten einde raad. Een nieuw nummer is geen optie. KPN is al ingeschakeld vandaar dat we weten wie het doet. Politie is ingeschakeld maar nemen naar mijn idee niet echt actie. Ze zouden een gesprek met hem aan gaan om te stoppen ik weet niet of dat is gebeurd maar als dat wel is is hij dus gewoon doorgegaan. Het bellen is niet het enigste want ook op Snapchat word ik lastig gevallen. Aan de snapscores kun je zien hoelang dat account ongeveer bestaat. Die accounts die mij toevoegen zaten nog onder de 100. Dan blokkeer ik ze weer maar er komen gewoon weer nieuwe .

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Ik zou om te beginnen 's nachts de telefoon UIT zetten. Dat scheelt in jouw nachtrust.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Uit die telefoon, waarom aan laten? Als bewijs is het niet meer nodig. Slapen is beter voor je.
crispy
3 jaar geleden
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar ik kan op mijn telefoon groepen met contactpersonen aanmaken. En ik kan geluid uitzetten voor iedereen behalve de groepen die ik selecteer. Ik heb standaard geluid uit staan in de avond behalve voor de voor mij belangrijke contacten.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Met het idee om de telefoon uit te zetten leg je het probleem bij het slachtoffer. Dat is niet de oplossing !
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties mijn geluid staat Snachts uit. Maar na een aantal x bellen hoor je het toch. Ook heb ik al veel bewijs bij elkaar. Screenshots van alle pogingen, een telefoongesprek dat je hem hoort hijgen. De tijden dat hij belt. De Snapchat accounts. Blijkbaar was hij wel al aangesproken door een wijkagent van die buurt waar hij woont.
Amadea
3 jaar geleden
Een telefoon die uit staat kan niet gebeld worden.

Antwoorden (2)

Begin met het noteren en verzamelen van bewijs. Elke keer dat je lastig gevallen wordt noteer je, maak je een screenshot indien mogelijk.
Maak een duidelijk gestructureerd dossier.

Met dat dossier ga je (opnieuw) aangifte doen.

Gaat het daarna door, dan weer opnieuw aangifte doen.

Hierdoor bouw je ook bij de politie een dossier op waar mee ze de dader uiteindelijk makkelijker mee aan kunnen pakken.

Het zal (helaas) geen gemakkelijke strijd zijn.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
@Ozewiezewoze: In zo'n soort geval heeft het mij wel geholpen om het te beëindigen. Het is de moeite van het proberen waard.
Een scheidsrechtersfluitje!! Als hij weer belt en zit te hijgen keihard op dat fluitje blazen.
Nu "geniet" deze persoon waarschijnlijk van jouw angst of deze persoon denkt een zekere "macht" te hebben. Bijkomend voordeel van de herrie van het scheidsrechtersfluitje is ook dat hopelijk mensen in de omgeving van de dader dit ook zullen horen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
... en de buren van het slachtoffer zitten ook meteen rechtop in bed. Maar of dat het slachtoffer helpt... ?