Is het strafbaar als je foto's neemt van producten in een winkel en deze doorspeelt aan een concurrent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
9.2K

Antwoorden (3)

als je ervan een foto maakt voor iets belangrijks dan mag het.

maar als je er reclame van maakt is het strafbaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het gaat om gewone producten van bekende merken zoals in een supermarkt of electronicazaak is er geen wet die je kan tegenhouden maar een winkelier mag je wel uit zijn winkel zetten als hij het niet eens is met wat je doet. Gewoon omdat de winkelier je altijd de toegang mag weigeren zo nodig. Dus foto's maken is niet illegaal, je kunt geen straf krijgen maar je kunt wel uit de winkel worden gezet.

Gaat het om zelfgemaakte producten zodat je ze kunt namaken dan kan het wel eens anders zijn maar ik begrijp dat het daar niet om gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dit mag niet...

Tenzij je hiervoor goedkeuring vraagt ( en krijgt) aan de winkel waar je wilt fotograferen.