Wildplassen is het plassen in het openbaar, op een plaats die daar niet voor is bedoeld, bijvoorbeeld tegen een boom, een lantaarnpaal, in een portiek enz. Dit geeft veel overlast, met name vanwege de stank.

Vaak wordt wildplassen via de APV verboden en wordt het daarom door de politie beboet. Buiten de bebouwde kom is wildplassen vaak niet strafbaar, afhankelijk van de plaatselijke verordeningen die zich vaak tot de bebouwde kom beperken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bovendien kan je het altijd nog bestraffen als 'schennispleging'.
Het vertonen van aanstootgevend gedrag, je haalt namelijk je geslachtsdeel in het openbaar te voorschijn.
Hiervoor geen geen APV nodig.

Eventueel kan er nog bekeurd worden op milieugronden.
Dumpen van afvalstoffen in de natuur.
(Nee, niet bedoeld als een grap.
Als illegaal dumpen van dierenmest strafbaar is, waarom menselijke mest dan niet?)

Als de politie je wilt pakken, vinden ze heus wel wat hoor.