Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je zomaar een retweet en like actie houden?

Oftwel, wij willen een actie houden. Hierbij maakt iedereen die onze pagina liked of via twitter een bericht retweet, kans op een kado kaart van een 10e. Nu is mijn vraag, is dit juridisch zomaar toegestaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
741

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Op Facebook is dit niet toegestaan.
Op Twitter kan ik er niets van vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Nederlandse wet houdt je niet tegen. Dit soort acties vallen onder promotionele kansspelen. Daarvoor heb je geen vergunning nodig van het ministerie van justitie.

Maar jij hebt ook een overeenkomst met Twitter en met Facebook. Van Facebook weet ik dat het niet toegestaan is om likes te gebruiken om dit soort acties te organiseren. Daarvoor moet je dus een Facebook app gebruiken. (Zie onderdeel E bij bron 2). Het niet naleven van deze regels kan betekenen dat Facebook de overeenkomst opzegt (en dus je pagina en/of je eigen account sluit).

Twitter lijkt vrijer te zijn met dit soort zaken, maar ik heb me daar nog niet in verdiept dus doe dat wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding