Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de Nederlandse nationaliteit aanvragen?

Ik Ben nu Surinamer, maar ik ben in 1970 geboren.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/vraag-en-antwoord/hoe-krijgen-surinamers-oud-nederlanders-de-nederlandse-nationaliteit-terug https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/nederlander-worden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dan ben je (gezien je geboortejaar) oud-Nederlander. Zie hieronder en voor de rest de bron.

"Hoe kan ik als Surinamer (oud-Nederlander) de Nederlandse nationaliteit terugkrijgen?
Was u eerst Nederlander en heeft u nu de Surinaamse nationaliteit? Dan kunt u via een optieprocedure de Nederlandse nationaliteit terugkrijgen. Deze optieprocedure voor Surinamers uit de Rijkswet op het Nederlanderschap is hetzelfde als voor andere oud-Nederlanders.

De optieprocedure voor Surinamers in het kort
U legt een verklaring af dat u Nederlander wilt worden.
U verliest de Surinaamse nationaliteit.
U moet ten minste een jaar in Nederland (of in een van de andere delen van het Koninkrijk) wonen.
U bent in het bezit van een verblijfsvergunning met een niet-tijdelijk doel (zoals gezinshereniging).
U betaalt optieleges."
(Lees meer...)
Toegevoegd op 08 maart 2020 08:09: bron
Computoon
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing