Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het veschil tussen iemand bewonderen(over zijn/haar daden)en respekt hebben voor iemand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het verschil is dat je bij bewonderen iets leuk vind van wat iemand doet en bij respect heb je meer ontzag voor iemand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt een mooie vrouw/man bewonderen zonder dat je respect voor haar/hem hebt.Je kunt een artiest bewonderen om zijn muziek zonder dat je respect hebt voor hem bv.door zijn leefwijze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan iemand bewonderen om de dingen die hij doet en voor de manier waarop kan je respect hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort maar krachtig, +1.
als je respect hebt voor iemands daden bewonder je de daden van die persoon.
respect tonen voor iemand wil echter ook niet zeggen dat je respect hebt voor iemand,ik persoonlijk benader iedereen die ik niet ken en persoonlijk ontmoet op een respectvolle manier,als later blijkt dat deze persoon het niet waard is om met respect behandeld te worden zal de manier waarop ik hem behandel ook veranderen.
Het roepen van groepen in onze samenleving dat we RESPECT moeten hebben omdat ze zich anders gediscrimineerd voelenis een voorbeeld wat mij dan zou doen besluiten om minder respectvol met dergelijke groepen om te gaan. Een respectvolle benadering is iets vanzelfsprekend maar respect moet je verdienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik respecteer je mening en ik heb er bewondering voor dat je ervoor uit durft te komen."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding