Heeft het aantal Nee/nee stickers invloed op het aantal gedrukte exemplaren folders e.d.?

Wanneer je een Nee/Nee sticker hebt, geef je duidelijk aan dat je geen ongeadresseerd drukwerk wil. Grootste punt is vaak het milieu, maar ook is alles terug te vinden op internet.
Maar ik heb begrepen dat het aantal Nee/Nee stickers geen invloed heeft op het aantal materiaal dat per wijk/woonplaats wordt verspreid. Als (bijvoorbeeld) 25% van de huishoudens een Nee/Nee sticker hebben, dan wordt die 25% (of de helft ervan) niet in mindering gebracht op het totale aantal.
Wie heeft hier een duidelijk antwoord op?
Is dit een regionaal of landelijk beleid? En als het geen invloed heeft, wat is dan de functie van de Nee/Nee sticker die gepromoot wordt om minder papier afval te produceren

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij een goed folder verspreidingsbedrijf wordt precies bijgehouden hoeveel Nee/Nee stickers er in elke wijk zijn.
Net zoals ze bijhouden hoeveel adressen er in elke wijk zijn.
Daar wordt bij de bestelling van de folders dus wel degelijk rekening mee gehouden.
N.B. ik heb zelf jaren bij een folder verspreidingsbedrijf gewerkt. (Interholland Verspreiders).
6 jaar geleden
Ten dele. Een nee/nee-sticker wil zeggen dat je helemaal geen folders wilt ontvangen in jouw brievenbus..
Een groot deel van deze nee-nee-mensen wil wel graag folders bekijken van bepaalde winkelbedrijven hebben en dus liggen er in supermarkten en andere winkels (zoals Hema en Gamma) stapels folders voor juist deze mensen en ook voor degenen van buiten de plaats die zo'n winkel bezoeken.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar die worden door de winkelier besteld.
En die worden ook in de bestelling opgenomen.