hoe (langs welk tijdpad) is het aantal usa-staten gegroeid van 13 naar 50?

of zijn het er al 51?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Check de territoriale evolutie even in de wiki hier:
https://en.wikipedia.org/wiki/Territorial_evolution_of_the_United_States Scheelt een enorme uitleg die je waarschijnlijk toch niet ging lezen.....

Het beste antwoord

Tijdpad 50 staten van Amerika

Delaware
Pennsylvania
New Jersey

Georgia
Connecticut
Massachusetts
Maryland
South Carolina
New Hampshire
Virginia
New York

North Carolina

Rhode Island

Vermont

Kentucky

Tennessee

Ohio

Louisiana

Indiana

Mississippi

Illinois

Alabama

Maine

Missouri

Arkansas

Michigan

Florida
Texas

Iowa

Wisconsin
California

Minnesota

Oregon

Kansas

West Virginia

Nevada

Nebraska

Colorado

North Dakota
South Dakota
Montana
Washington

Idaho
Wyoming

Utah

Oklahoma

New Mexico
Arizona

Alaska
Hawaii
SimonV
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Delaware was in 1787 de eerste staat die toetrad tot de Verenigde Staten, door de Grondwet van de Verenigde Staten te ratificeren. Hawaï was in 1959 de laatste. Mogelijk zal Puerto Rico in de nabije toekomst toetreden als de 51e staat. Vier staten waren eerst een onafhankelijke republiek voordat ze toetraden. Dit waren Vermont, Texas, Californië (slechts drie weken) en Hawaï.
De kleinste staat is Rhode Island, de grootste is Alaska. Alaska heeft ook de laagste bevolkingsdichtheid en New Jersey de hoogste. Wyoming heeft de minste inwoners en Californië de meeste.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ de fifty nifty song
http://bussongs.com/songs/fifty-nifty-united-states.php
https://safeshare.tv/x/ss57124d71803b4