Elke dag heeft het journaal wel een item over Afghanistan en de kranten staan nog steeds bol met berichten over de ‘strijd tegen terrorisme’. Dat komt allemaal door de aanslag op het World Trade Center in New York en de bombardementen van de Verenigde Staten op Afghanistan. Hierdoor lijkt het alsof de situatie in Afghanistan nú pas belangrijk is. En dat terwijl er al jarenlang een felle burgeroorlog woedt. Het leven voor de gewone Afghaanse burger is erg zwaar, mensen hebben niet genoeg te eten en ze zijn elke dag bang voor het geweld. De bombardementen hebben daar tot nu toe nog niet écht iets aan veranderd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag het de gemiddelde militaire en die zeggen voor weder opbouw.
Ik ga niet suggereren dat het iets anders is want dan krijg je discussies.