Ze willen niet dat mensen stoppen, dat blijkt uit dat anders gewoon verboden zou worden of heel duur. Het is in feite zo dat er met een dubbele (morele) standaarden wordt gewerkt. Belangenverstrengeling is aan de orde van de dag (lobbyen noemen ze het ook wel) tussen de industrie en politieke departementen die in werkelijkheid niets anders zijn dan bedrijven met winstoogmerk, al willen ze doen geloven dat dit niet zo is.
Alles duidt erop dat dit wel zo is. Wij individuen zijn slechts economische units in het systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vermoedde al zo iets, bedankt.!

Andere antwoorden (4)

Ze zeggen dat het is om mensen te laten stoppen..
Maar de waarheis is inderdaad om de staatskas te spekken... Dit zal de overheid natuurlijk toegeven..
Maar mocht op een dag iedereen in nederland die rookt bedenken om te stoppen, dan zou dit een flink gat in de staatkas slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...overheid nooit toegeven... (typefoutje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel raar dat ze de accijnzen op drank niet gaan verhogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de overheid werken alleen maar inhalige types die geld willen zien en zich niet bekommeren om de gezondheid van het volk. -1
Het is voornamelijk om mensen te laten stoppen omdat ze het zeer schadelijk vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De overheid probeert de meerkosten die roken met zich meebrengen op de roker te verhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je gelijk, maar is daar dan nog een bovengrens aan, bijvoorbeeld als de daadwerkelijke kosten al lang en breed door de accijnsen e.d. worden gedekt?
teusvh
12 jaar geleden
Welke meerkosten? Rokers kosten minder AOW dan niet-rokers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MLodewiijk Dat is iets dat ook voor de overheid moeilijk te becijferen valt, het gaat dan niet alleen over de gezondheidsklachten van de roker zelf maar ook van diegene die onvrijwillig meeroken.
Ook wil de overheid alle onderzoeken betreffende roken gefinancierd worden door de rokers zelf en niet doormiddel van subsidies. @Teus Denk aub na voordat je iets schrijft, je kunt op deze wijze mensen hard kwetsen.
Ze zeggen dat mensen dan stoppen, maar meestal stap je dan toch over op een nieuw merk sigaretten dus ja... Maar ze stoppen het in hun eigen zak.