Wat is het nut om elke EU burger een breedbandverbinding te geven ?

Toegevoegd na 15 minuten:
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/kpn/7703772/__Kroes_ontvouwt_plannen_voor_snel_internet__.html?p=13,2

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een beetje simpel gezegd kun je stellen dat de EU (en ook nationale regeringen) o.a. tot taak hebben het welzijn van de burgers/inwoners te bevorderen. Dat kan zijn door ervoor te zorgen dat we niet teveel betalen voor het telefoonverkeer, of om de concurrentie te bevorderen (daar hebben we alleen maar profijt van) In dit geval gaat men er van uit dat een breedbandverbinding ook tot het welzijn van de inwoners behoort, en is op zich niet zo'n gekke gedachte. Maar tegenstanders zullen weer vinden dat overheden of de EU zich niet overal mee moet bemoeien, en dat iedereen die een breedbandverbinding wil, daar zelf maar voor moet zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bent verbonden met de rest van de wereld. Zonder internet had jij deze vraag niet kunnen stellen. Met internet belangrijk voor handel (beurs) en/of werk (email ect.) wat weer goed is voor de economie.

Als je internet hebt kan je veel beter concurreren met de rest van de wereld (bijv de kleren die je maakt niet meer in nederland zelf te laten maken, maar naar china waar mensen voor een dollar per week het doen, waardoor jij je schoenen weer goedkoper kan verkopen)