Hoe kom ik erachter waar een onlangs overledene ligt begraven?

Een voor mij dierbaar persoon ( geen familie) is eind december overleden.

Hier kwam ik onlangs per toeval achter.

Op internet staan geen enkele gegevens over de overledene.
Geen familie bericht, geen gegevens van de laatste rustplaats.

Op de begraafplaatsen gezocht waarvan namen van overledenen online staan, daar staat hij (nog) niet tussen.

Het is waarschijnlijk zo dat de familie of hij tijdens zijn leven, er dan voor gekozen heeft in ieder geval geen overlijdensbericht in
kranten wilde.

Weet dus ook niet of hij gecremeerd is en/of de eventuele as is/wordt uitgestrooid of is begraven.

Graag wil ik zijn eventuele laatste rustplaats bezoeken.

Hoe kom er achter meer informatie?

Zijn familie kan ik niet benaderen.
Een vriend die ik kende en idem is ook niet traceerbaar voor nu.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mensgeling.nl al bekeken

Toegevoegd na 5 minuten:
Mensgeling.nl al bekeken

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (1)

Er is geen landelijk register waar je kunt opzoeken waar iemand is begraven.

Er is wel een aantal internetsites, waarvan de beheerders proberen van zoveel mogelijk begraafplaatsen in Nederland of in de hele wereld in kaart te brengen wie er begraven liggen. Maar deze sites zijn nog lang niet volledig en de kans dat het graf van een nog maar zeer recent overleden persoon erop te vinden is zeer klein. Deze sites worden o.a. geraadpleegd door mensen die stamboomonderzoek doen.
Twee van deze sites zijn online-begraafplaatsen.nl en graftombe.nl

Als je wel weet in welke gemeente of regio de overledene begraven is, kan je wel navraag doen bij de begraafplaatsen in de buurt. Iedere begraafplaats moet namelijk een register bijhouden van wie er begraven zijn.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord. Heb wel een idee in welke provincie en ken de laatste woonplaats. Heb daar in die woonplaats gebeld waarvan één zei dat de overledene daar niet ligt en ook de dienst niet daar was. De ander zei dat ze geen info mocht geven, de naam die ik wilde geven zou daar niks aan veranderen ivm privacy en begreep dat zij eerst de familie zou moeten raadplegen wat geenszins de bedoeling en dus ook niet gebeurt. Wat klopt hievan, dus van de laatste? En het gesprek ging via de telefoon. Eerste heeft trouwens wel een online register, tweede niet.