Is ooit de echte moordenaar van Nicole Brown en Ronald Goldman gevonden en veroordeeld?

OJ Simpson is vrijgesproken van de moord op zijn ex en haar vriend. Is de “echte” moordenaar ooit gepakt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ja, dat wad OJ. Deze is veroordeeld in een latere civiele zaak.
Dat OJ vrij is gesproken zegt niet dat deze het niet gedaan heeft, enkel dat schuld niet bewezen kon worden in de rechtbank. In dit geval was bij iedereen duidelijk dat OJ weldegelijk de moordenaar was. Dat is in een civiele zaak overigens wel aangetoond.

Toegevoegd na 5 minuten:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/O._J._Simpson_murder_case#Civil_trial
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt. Waarom is hij er dan niet voor veroordeeld?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vanwege de advocaten die hij had. Die waren de beste die hij kon krijgen en die trokken alles op geraffineerde wijze in twijfel. Zelfs DNAbewijs wat toen vrij nieuw was werd aan de kant geluld. Het was een mediacurcus waarin de bekendheid van OJ, zijn ras en zelfs seksisme een rol speelde. Voor de hele wereld wad het een raadsel dat hij niet veroordeeld werd in de strafzaak. Behalve voor zijn advocatenkantoor. Vele beschouwden dit als een geval :geld wint.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoeken ze nu nog naar de "echte" moordenaar? Want als OJ niet is veroordeeld, is er dus niemand veroordeeld voor die moorden. Officieel loopt ie nog vrij rond.
Bedankt voor je antwoord trouwens.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er nieuw bewijs komt dat OJ (of uiterst onwaarschijnlijk iemand anders) linkt met de moord dan kan de zaak vast wel weer geopend worden. Maar dan moet er wel iets groots komen, aangezien het indertijd met alle motieven en aanknopingspunten niet lukte. Het moordwapen bijvoorbeeld: https://www.vanityfair.com/hollywood/2016/04/oj-simpson-knife
Maar dat was dus niet het moordwapen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke, erg interessant. Bedankt voor je antwoorden etc!