Hoe komt Shell aan zijn logo?

Die schelp. Wat was de gedachte gang er achter? Een schelp heeft naar mijn idee niet veel te maken met gas/olie winning. Eerder met de schoonheid van de natuur.
Dat komt dus niet echt overeen met dit bedrijf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shell betekent schelp, dus een betere vraag zou zijn; hoe komt shell aan zijn naam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, idd!

Het beste antwoord

"Midden 19e eeuw werd in Londen door de gebroeders Samuel een zeeschelpenhandel opgezet. Aan het eind van de negentiende eeuw breidde het bedrijf zijn zaken uit naar de oliehandel. Het bloeiende handelshuis zocht toen ook naar een nieuwe naam voor het bedrijf. Omdat het nog voornamelijk lampolie en schelpen vervoerde werd het Shell Transport and Trading Company Ltd genoemd. "