Komt er dit jaar wel een prinsjesdag? Er is immers geen kabinet die de begroting kan opmaken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is nu een goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!

Het beste antwoord

Dan zal het demissionair kabinet dat moeten doen denk ik. Waarschijnlijk zijn daar allang mensen mee bezig op de verschillende ministeries.

Wel een interessante vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jawel hoor, gedurende de formatie heeft ook het demissionaire kabinet nog een begroting gemaakt. Die wordt op 21 september gepresenteerd.

http://www.nu.nl/politiek/2320934/kabinet-bereikt-akkoord-begroting.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals eerder reeds gemeld zullen de plannen voor het komend jaar door het demissionaire kabinet worden gepresenteerd op prinsjesdag, de derde dinsdag in september. Aangezien het nieuwe kabinet van een geheel andere signatuur zal zijn, kunnen we die plannen de woensdag daarop in de prullenbak doen belanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van de plannen in de prullenbak gooien klopt natuurlijk, maar daar ging de vraag niet om :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach, ik ben nooit te beroerd om aanvullende info te verstrekken,zeker ook als anderen vaststellen dat die extra info nog klopt ook ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn reacties voor he
De vertrekkende regering dient voor de begroting zorg te dragen, zodat de nieuwe regering de betreffende zaken desgewenst aan het parlement kan voorleggen.

En dus vindt er gewoon de opening van het parlementaire jaar plaats, prinsesdag. Met alles erop en eraan..

Groet,

Ton