Wat zijn precies rechtse hobby's?

Bestaan die ook, ook al hoor je die term nooit?

Dit i.t.t. linkse hobby's:
http://www.goeievraag.nl/vraag/linkse-hobby.90895#500880

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat de politiek nu ook al doorgedrongen tot de vrijetijdsbesteding. ;=)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor lavender
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af waarom Lavender deze reactie niet gaf bij de vraag over linkse hobbies... Of gelden daar andere maten voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's heel simpel: Lavender wist niet van het bestaan van die vraag af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat er notabene bij ^^

Het beste antwoord

Hypotheekaftrek voor miljonairs is een rechtse hobby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Linkse hobby's moeten geld kosten dat is de insteek van een linkse hobby.
Rechts heeft dergelijke hobby's niet, die geven geen (onnodig) geld uit aan sociale dingen.

Nu zeg ik het wel heel zwart wit, maar hier komt het wel op neer, naar mijn idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je trapt mooi in de verkooppraatjes ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ben een simpele ziel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noem eens voorbeelden, want hier ben ik het niet mee eens.
Een hobby om oudere mensen naar de overkant te helpen is naar mijn idee een links en sociale hobby. Kost je niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De term 'linkse hobby' is een door rechts bedachte term, die aangeeft dat links, belastingcenten gebruikt voor sociale dingen en daaraan gekoppeld , in de ogen van rechts, onnodige dingen, als cultuur en kunst bv. Ik beweer niet dat dit de waarheid is en ik beweer al helemaal niet dat dit mijn eigen mening is. Het enige wat ik doe is de term uitleggen zoals ik hem begrijp. Ik trap dan ook niet in verkooppraatjes zoals Hippo suggereert, ik leg alleen een term uit, als de linkse hobby bovenstaand betekend, betekend de 'rechtse hobby' het tegen over gestelde.
Tenminste zo zie ik dat, maar nogmaals we hebben het hier niet over een mening. Maar over een uitleg van de termen Linkse en Rechtse hobbies. Opvallend is het dat als je een politieke vraag beantwoord, men er vaak als vanzelf vanuitgaat dat je je eigen mening geeft en niet alleen een antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo klonk het ook, maar goed ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het punt is dat je helemaal geen antwoord geeft op de vraag. Het enige dat je zegt is: "Rechts heeft dergelijke hobby’s niet, die geven geen (onnodig) geld uit aan sociale dingen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is dus mijn antwoord, er zijn linkse hobby's, maar dus geen rechtse hobby's.
Een bekende rechtse hobby is het verlagen van de belasting voor werkgevers en bedrijven, meestal onder het mom van banen scheppen. Er is nog nooit enig verband aangetoond tussen belastingverlagingen en nieuwe banen. De meeste economen huldigen het standpunt dat het geen (positieve) invloed heeft.

Een andere rechtse hobby is bezuinigen.

De nieuwe bezuinigingen op de kinderopvang betekent dat benedenmodale verdieners veel minder geld krijgen, maar dat mensen met vier keer modaal onder bepaalde omstandigheden er op vooruit gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een linkse hobby: roepen dat links te veel geld uitgeeft. Wat historisch onjuist is, het zijn de rechtse partijen die de staatsschuld het hardst laten oplopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, dat moet natuurlijk een rechtse hobby zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Niet te vergeten de marktwerking, natuurlijk, waardoor nu ook mijn gezondheid aan de hebzucht is overgeleverd.
rose
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
In deze categorie is elke min een dubbele duim....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet van mij hoor. Ik ben zelf links georiënteerd.
Jij denkt dus nu dat als Rutte en zijn 18 miljard bezuinigen doorzet, hij daarmee de staatsschuld het hardst laat oplopen?
rose
13 jaar geleden
Nee, gdanonym, dat is niet wat ik zeg, alleen historisch gezien zijn het de rechtse partijen die de staatsschuld het hardst laten oplopen. Wat het beleid van Rutte c.s. gaat doen moeten we nog afwachten. Dat het de kloof tussen de lage en de hoge inkomens zal vergroten is op voorhand duidelijk, maar de invloed op de staatsfinancien staat nog te bezien. Net als die 18 miljard, overigens. Zo gauw de economie aantrekt gaan ze meevallers uitdelen. En ik heb zo'n vermoeden dat die dan niet terechtkomen bij die groepen waar nu het meest op bezuinigd wordt. We zullen zien. Overigens zal ook ditmaal de tactiek van het drie jaar knijpen en dan een jaar de kiezer paaien wel weer worden gevolgd.
Wouter Bos noemde een rechtse hobby de landbouwsubsidies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wouter Bos heeft nu zelf ook een rechtse hobby: vier ton per jaar verdienen bij KPMG. Wilde meer tijd besteden aan zijn gezinshobby? Dacht het even niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lavender, je hebt gelijk, het grote geld trekt zelfs Wouter aan, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dat woordje 'zelfs' is niet van toepassing.
Tenminste, ik heb de PvdA nooit zo links gevonden.
Marktwerking en belastingverlaging voor de hogere inkomens.

Toegevoegd na 28 seconden:
En privatisering niet te vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volhouden dat marktwerking heel goed is voor de gezondheidszorg, en dat je met meer en bredere wegen het fileprobleem oplost.
En we wachten op het nieuwe regeerakkoord, dan zullen we er meer tegenkomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechtse hobbies zijn ook: hogere maximum snelheden, zwaardere straffen, belastingverlaging, minder subsidies ( linkse hobbie is: meer subsidie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet eens. Verlaging op loon en inkomstenbelasting geldt ook voor de lagere inkomens. Ben het wel eens als de stelling zou zijn dat de hogere inkomens plukken daar wel meer vruchten van plukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@wolgen: Dat hoeft niet per se hoor, het is best mogelijk om de belastingen dusdanig aan te passen dat de lagere inkomens daar het meeste voordeel van hebben. Het is zelfs mogelijk om de lagere inkomens voordeel te laten genieten en de hogere inkomens nadeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm beetje snel gereageerd. Je hebt natuurlijk gelijk dat als rechts de belastingen verlaagd, de hoogste inkomens het meeste voordeel zouden hebben, ook al zou het anders kunnen.
Rechtse hobby's zijn o.m het beschermen van kapitaal, bij voor keur het eigen. Het bezuinigen op de minima. Regels afschaffen die hen niet van pas komen onder het mom dat ze niet van regels houden.
Heel, heel veel regels opleggen aan mensen die het ongeluk hebben wel een uitkering te hebben, onder het motto: wie geen geld heeft, heeft regels nodig.
De grootste hobby: als het fout gaat naar links wijzen en roepen: zie je wel, die linkse kerk weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rechtse hobby is meer asfalt neerleggen om het fileprobleem tegen te gaan. Dit in plaats van mensen alternatieven voor de auto te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Eigen vrijheid zo ver mogelijk vergroten en die van anderen zo ver mogelijk beknotten. Wat je zelf vindt en wilt is beter en belangrijker dan wat anderen vinden en willen.

- Oorlogen voeren. Liefst van die illegale waar wat te halen valt.

- Gigantisch dure projecten uitvoeren en dan liefst zo ver mogelijk over het budget heen gaan. Puur uit prestige, ook al zijn er betere of goedkopere alternatieven.