Neemt de extremistische grip op moslims toe tov vroeger?

Je leest bijna elke dag over flauwekul-fatwa's en extremistische aanpak van vrouwen en kinderen door mensen die schijnbaar aanzien genieten binnen de Islamitische wereld.

Nu wordt er tegelijk gesteld ( wel binnen bepaalde media ) dat er niets aan de hand is en moslims juist niet dit extremistische gedachtegoed aanhangen.

Is het net zoals bij de Paus dat door steeds extremere uitlatingen ze gelovigen binnen de muren van het geloof proberen te houden? (Bij de Katholieke kerk werkt dit trouwens niet, die loopt leeg)

Maar hoe zit het bij de moslims?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/video/2010/05/fatwa_tegen_moslimas_die_werke.html

Ik maak me hier zorgen over omdat indien men wel dit extremistisch gedoe volgt Wilders nog wel eens gelijk zou kunnen krijgen. En op dat doemscenario zit niemand te wachten. Het helpt ook niet dat kranten / media aan de ene kant dit soort berichten plaatsen en tegelijkertijd zeggen dat er niets aan de hand is.

En dan gaat men ook nog in discussie over de hoofden van de moslims heen en wordt het een complete blur.

Wat moet je nu hier nog van maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

verdiep je maar eens in de koran en je zal verbaast zijn wat er allemaal in staat .
waarom denk je dat ze overal sharia-wetten willen opzetten .
omdat de sharia het goedkeurd om bv te stenigen of ongelovige [ dat zijn niet moslims] om te brengen .
dat wilders gelijk heeft word wel duidelijk door de grota aanhang en door de verschillende arabisten die zijn waarschuwingen steunen .
dit alles gebeurt niet alleen in nederland maar in heel de eu.
je kan toch wel nagaan dat als ze je dood willen maken om een tekeningetje je het vreedzame wel weg kan laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, vrolijk wordt je er niet van. Maar zoals ik al schreef wordt er een beeld geschetst van een moslimgemeenschap die niet vatbaar is voor extremisme. In hoeverre is dit juist. En zit er beweging in, naar extreem of juist niet-extreem. Het feit dat de linkse media niet diep ingaat op dit verhaal maakt het heel moeilijk een beeld te krijgen. Wilders bijv. benadrukt weer alleen het kwade. De balans in berichtgeving is dus zoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de moslimgemeenschap die "zogenaamd" niet vatbaar zijn voor het extremistische ,gaan zich ook niet uit laten tegen dat extremistische .
zij hebben niets te vrezen ze worden er alleen maar beter van.
kijk maar eens wat de moslims met niet moslims mogen doen omdat dat ongelovige zijn, schrik er niet teveel van.