Kunnen puppies die uit het zelfde nest komen zich na jaren weer herkennen als ze zich tegenkomen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (8)

Dat lijkt me niet en dat zal ook moeilijk te zien zijn, omdat honden elkaar meestal enthousiast begroeten,familie of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje eigenwijs van mij maar ik denk het wel.Onze hond herkent ook onze zoon als hij hem lang niet heeft gezien(woont in het buitenland).Na twee jaren was hij gek van blijdschap om hem te zien.Waarom zouden ze dan niet hun eigen broer of zusje kennen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze elkaars geur op zich wel zouden herkennen, het lijkt me in ieder geval geen gek idee. Ik weet het alleen niet heel zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij kittens is daar onderzoek naar gedaan.
de kittens werden na 16 weken gescheiden, en een half jaar later weer herenigd.
het bleek dat de vroegere nestgenootjes elkaar al snel gingen verzorgen (likken), sneller dan ze bij willekeurige andere katten deden.
ook was de verzorging intensiever.
herkennen is een groot woord, maar ze waren veel eerder vriendjes dan met andere katten.

ik zou er niet vreemd van staan te kijken als er bij puppies soortgelijke reacties zouden worden waargenomen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt Rieneke,wel gevraagd na jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je van mij
Rieneke1
13 jaar geleden
keesje, ik kan geen perfect antwoord geven in dit geval, ik draag gewoon mijn steentje bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke,het was ook geen verwijt,maar ik dacht det je "jaren"niet had opgemerkt.
Het ligt er aan hoe lang ze uit elkaar zijn geweest.
Wanneer ze als puppy uit elkaar gaan en elkaar jaren niet zien, dan zullen ze elkaar daarna niet meer 'herkennen'.

Komen ze elkaar b.v. elk half jaar, of zelf 1x per jaar tegen, dan blijven ze elkaar herkennen. Maar dat geldt niet alleen voor nestgenoten, ook mensen worden door honden na jaren weer herkend. Honden hebben een enorm goed reukgeheugen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, de dan volwassen honden herkennen elkaar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ze herkennen hun moeder al na twee maanden niet meer.