Zijn pedofielen altijd man of zijn er ook vrouwelijke pedofielen.

In kranten en in het nieuws is er altijd sprake van een mannelijke pedofiel. Ik vraag mij wel eens af of deze afwijking ook bij vrouwen voorkomt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (9)

ik denk dat er ook wel vrouwen zijn die dat doen.
maar het komt idd bijna nooit in het nieuws.

wel vaak hoor je dat een man pedofiel is en dat die man al jaren getrouwd is en de vrouw het wel weet maar er niks aan doet.
zo`n vrouw is net zo schuldig als die man vind ik
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwelijk bestaat ook, een week of wat geleden was er weer eens een lerares met deze hobby in de krant.

Toegevoegd na 18 minuten:
Daar ik een aantal reacties kreeg dat mijn eerste voorbeeld niet pedofiel genoeg was een tweede link toegevoegt. Zij 38 jaar hij 14 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik versta dat (in die link) niet onder pedo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van de lerares-leerlingrelatie mág een volwassene ook gewoon seks hebben met een 17-jarige, zolang dat wederzijds gewenst is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ Ligt maar wat je normen en waarden zijn, als ik mijn dochter naar school stuur, ga ik er vanuit dat ze wat leert en niet dat ze zwanger terug komt van de leraar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een 14 jarige is geen pedofilie want op die leeftijd ben je al geslachtsrijp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uuuhhh sorry hoor, maar wat vind je dan van 11 jaar ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Kiex, Veertien jarige met een volwassene geen pedeofilie? Zou mijn schoolgeld maar eens gaan terugvragen.
Er zijn ook vrouwelijke pedofielen, 100% zeker. Maar waarom je altijd meer hoort over mannen, geen idee. Misschien zijn er wel meer mannelijke pedofielen dan vrouwelijke. Of er is een reden dat mannen meer in het nieuws komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat komt voor.
Ik meen dat dezelfde vraag al minimaal 1x vaker is gesteld... Ik tel dus de uren af hoe lang deze vraag nog blijft staan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt wel minder voor dan bij mannen, maar het komt voor.

Uit cijfers van het Landelijk Parket van het Openbare Ministerie (OM) blijkt dat er in de afgelopen jaren slechts twee procent van de verdachten in zedenzaken met kinderen vrouwelijk is. Dat waren in 2003 29 van de ongeveer 1500 zaken. Het gaat hierbij om ‘verleiding van een kind’, ‘misbruiken van vertrouwen van een kind’, ontucht en het ‘seksueel binnendringen van een kind onder de 16 jaar’

Daarbij vallen vrouwen met een voorkeur voor kinderen niet zo snel op. ,,Een vrouw die haar kinderen niet knuffelt en streelt is eerder abnormaal dan normaal. Een man met een kind op schoot is meteen verdacht, terwijl er bij een vrouw niet raar wordt opgekeken.’‘

Ook is een opgewonden man makkelijker te herkennen dan een opgewonden vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vaker VOORKOMT weet je natuurlijk nooit.
De reactie op vrouwelijke pedofielen is veelal veel positiever.
=> hij 14, zij 35: die jongen is wel even verwend door zijn lerares. Dit is een typische reactie.
=> Zij 14 en hij 35 heet meteen een verkrachting en
=> hij 14 en hij 35 moet volgens de meesten direct aan de hoogste boom.
Ik weet wel zeker dat bijv. - maar ook andere landen - in Suriname veel jongens van een jaar of 14 hun eerste ervaring doen met oudere dames. Niemand noemt die daar pedofielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook vrouwen die de leeftijdsgrens uit het oog hebben verloren. Dit is toch wel een maatschappelijk geaccepteerd fenomeen, misschien niet in het wetboek van strafrecht. Het spreekwoord zegt: Op een oude fiets moet men het leren. Ik denk niet dat vrouwen geweld of dwang gebruiken.
Anders wordt het als vrouwen hele kleine jongetje "bespelen". Ik heb daar ook eens iets over gelezen en werd daar misselijk van. Die jongetjes hebben daar niet om gevraagd.
Het komt absoluut voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is natuurlijk niet waar. Er zijn ook jongetjes die het ZELF willen. Toen ik 12 jaar was WILDE IK een oudere vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ook vermeld in mijn antwoord. Beide kanten: jonge jongens die oudere vrouwen echt willen, maar ook oudere vrouwen die jongens nog voor ze er echt aan toe zijn, bespelen of gebruiken.
Ik heb in de zorg gewerkt en ik ben twee keer zelf tegengekomen dat kleine jongetjes op een manier die niet paste bij hun leeftijd aandacht en liefde zochten. Bij huisbezoek vielen mij wel de schellen van de ogen. Ik vermoedde echt wel kindermisbruik maar werd niet door het instituut gesteund om er stappen in te ondernemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o sorry, dan heb ik het verkeerd gelezen. Vrouwen die kinderen bespelen of gebruiken is natuurlijk vreselijk en mag absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt zeker wel veel meegemaakt in de zorg?
Er zijn zeker veel vrouwenlijke pedofielen. Ik zie juist vaak in het nieuws dat bijvoorbeeld een lerares een verhouding heeft met een leerling. En zelf heb ik ook meegemaakt dat een oudere vrouw mij leuk vond toen ik 13 was.