Waarom zijn de sirenes van de poltie/ambulance/brandweer niet wereldwijd hetzelfde qua geluid?

De sirenes van de politie, ambulance en brandweer klinken in bijna alle landen verschillend qua geluid. Waarom wordt er niet gekozen voor een Internationale sirene die voor iedereen direct herkenbaar is?

6 jaar geleden
2.2K
Utrecht
6 jaar geleden
Ik denk dat de internationale gemeenschap belangrijker zaken te doen heeft.
Ieder land heeft zijn eigen historie, gebruiken en voorkeuren: dat krijg je nooit afgestemd.
En wat is de meerwaarde?....
tinus1969
6 jaar geleden
@Utrecht, er zijn over onbenulliger aken internationale afspraken gemaakt. Maar soms blijkt het moeilijk om bestaande nationale 'historie, gebruiken en voorkeuren' te doorbreken, dat klopt.

Antwoorden (2)

Er zijn nooit afspraken over gemaakt bij de Europese unie of de VN of een soortgelijke instantie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is niet echt een reden voor dit. Door de jaren heen, na het ontstaan van de sirene hebben alle landen gewoon voor hun "eigen" geluid gekozen. Een duidelijk 2 (of 3 weet ik niet meer zeker) tonig geluid. Om het nu allemaal hetzelfde te maken kost te veel geld en moeite