Waar kan ik de CBS cijfers vinden van het aantal inwoners van Utrecht (stad)? Op de site kan ik het niet vinden...

Dus geen Wikipedia ofzo maar de echte bron.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ps. Een bron die het aantal horecaondernemingen in Utrecht laat zien is ook welkom, eventueel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hier de CBS bron-informatie: 321916 zielen begin 2013

Klopt ook (ik heb vanmiddag even nageteld voor je).

Jij vraagt naar het inwonertal van de stad Utrecht. Deze cijfers betreffen echter de gemeente. Dat maakt voor Utrecht niet veel uit omdat de gemeentegrens grens strak om de stad ligt plus een paar weilanden eromheen.

Let wel: Nieuwegein, IJsselstein en Maarssen zou je kunnen ervaren als deel van de stad omdat ze daar aan vast zitten. Maar dit zijn zelfstandige gemeenten. Die inwoners zitten er dus niet bij.

Toegevoegd na 1 uur:
Hier vind je statistieken van het aantal horeca-ondernemingen in Utrecht, naar soort en met de ontwikkeling ervan
Niet van het CBS maar van het Kenniscentrum horeca. Klinkt wel als een betrouwbare bron. Mogelijk hebben ze hun info van de KvK.

Toegevoegd na 1 uur:
En nog veel meer info die relevant zijn voor een businesscase. Heb je vast wat aan!