Wat kan de reden zijn om de bruine beer af te maken die iemand gedood heeft in een dierenpark in Zweden?

Een bruine beer heeft in een dierenpark in Zweden een negentienjarige oppasser gedood. Erg natuurlijk maar het dier is ook doodgemaakt. Is dit niet onderdeel van zijn "natuur" zoals met elk dier (tijgers, panters, etc) waar een dierenoppasser op moet letten? Waarom dan toch het dier doden?

6 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Volgens het artikel in de bron overleed de verzorger pas later aan z'n verwondingen. In eerste instantie leefde de man dus nog en was het nodig de beer af te schieten om bij de gewonde verzorger te kunnen komen. Verdoven is in zo'n geval geen optie, omdat het dier door de dart geirriteerd kan raken, en het een tijdje kan duren voor de verdoving gaat werken. Hier zijn helaas niet 1 maar 2 slachtoffers gevallen. Ook de beer was nog jong, 22 mnd slechts.
Rieneke1