Hoe werkt het precies om een bril bij Canrlie Temple te kopen?

Hoe weten zij wat jou sterkte van je glazen moet zijn ? Zijn hun een erkende opticien? Is het veilig?
Kost een bril met multivocale glazen, cilinder in de glazen, en ontspiegelen/ontkrassen echt maar €25? Ik vind dit een "eng" concept, misschien onterecht hoor.

Toegevoegd na 49 seconden:
https://www.charlietemple.nl

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Utrecht
6 jaar geleden
Hoe weten zij wat jou sterkte van je glazen moet zijn?
Dat weten ze niet: dat moet jij ze vertellen bij het bestellen. Je zal zelf moeten weten (van je huidige bril of recente oogmeting bij de oogarts) welke sterkte glazen je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ontkraste glazen zou ik niet willen hoor, krasvrije wel ;-). Maar ik vind het persoonlijk ook een eng concept. En er is wel degelijk kwaliteitsverschil tussen verschillende soorten glazen, ook al beweert Leon Planken van niet.
Daarnaast vraag ik me af hoe bijv. de pupilafstand goed ingemeten wordt. Deze staat lang niet altijd in een recept dat je na een oogmeting krijgt, terwijl ik uit ervaring weet dat een verkeerde pupilafstand knetterende hoofdpijn kan veroorzaken. Ik zal er persoonlijk dan ook nooit een bril kopen.

Antwoorden (1)

Een betaalde oogmeting kun je bij een opticien laten doen. Daarna kun je met deze lage prijzen meerdere brillen kopen, is de filosofie.

Leon Planken van Charlie Temple: "Een bril is geen hoogwaardig product. Het is een montuur en twee glazen. Bij auto’s is er een reden voor een prijsverschil, omdat er een verschil in kwaliteit is, maar bij brillen is dat niet zo. Onze brillen, ik was er vorige week nog, komen uit dezelfde Chinese fabrieken als de dure merken Tom Ford. Het is precies dezelfde kwaliteit."

Volgens Planken is de kostprijs van de brillen enkele euro’s en ook zijn de glazen niet zo duur . Planken slijpt ze zelf in zijn fabriekje in Delft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op basis van ruim 1900 beoordelingen is de waardering een 9. In samenwerking met het Thuiswinkel Keurmerk & Kiyoh worden onafhankelijke beoordelingen verzameld.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus je gaat bv naar Pearl je ogen laten meten en dan online bij de concurent je bril bestellen? Net zoals schoenen oassen in de winkel en ze daarna goedkoop online bestellen? Erg flauw..
SimonV
6 jaar geleden
Planken houdt het netjes en heeft het nog over een "betaalde oogmeting"...