Mag je een zakmes op zak hebben voor je eigen veiligheid?

Bijvoorbeeld, als een wildvreemde man rare vragen stelt waardoor je een beetje bedreigt voelt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Een alarmapparaatje is een beter idee.
tinus1969
6 jaar geleden
Je bent een beetje vaag; maar in de praktijk mag je een huistuinenkeuken zakmes bij je hebben maar geen mes waarmee jhe serieuze verwondingen kunt veroorzaken.
Dat zakmes mag je NIET mag gebruiken om een wildvreemde man af te schrikken als die rare vragen stelt.
tinus1969
6 jaar geleden
Lees dit maar eens
http://www.lokalepolitie.be/5394/bibliotheek/54-secunews/212-wanneer-wordt-een-mes-een-wapen.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag Inderdaad Wel een zakmes hebben maar deze mag je niet zomaar In elke situatie waar jij je bedreigd voelt (een man die vragen stelt) tevoorschijn toveren.

Antwoorden (1)

Als je zakmes binnen de normen valt, ja, dan mag je dat bij je dragen. De gestelde normen zijn terug te vinden in het hieronder vermelde wetsartikel.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/2013-01-01