als je bij een schuldsanering zit en je ben eruit gezet omdat je schulden heb gemaakt kan je dan naar een andere schuldsanering toe ?

Ik zit 11 jaar bij een schuldsaneringsorganisatie (nog geen schuld eiser is betaald) en heb nu toch schulden gemaakt kan ik nu overstappen naar 1tje die er wel iets voor mij doet ? Help, help

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Waarom is er nog niets betaald dan?
Erna55
6 jaar geleden
Meld je aan bij de gemeente.
Je zegt dat er 11 jaar lang geen schulden zijn afbetaald. Hoe komt het dat je niet eerder aan de bel hebt getrokken ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11 jaar in de schuldsanering? Ik dacht dat de termijn hiervoor gelimiteerd was...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik dacht dat 3 tot 5 jaar het maximale was.... als je er al 11 jaar in zit dan denk ik dat je in een ander traject zit, of, dat er iets heel ergs gebeurd is met je geld.. Zit je niet toevallig onder budgetbeheer?

Antwoorden (1)

Hoi, als je al 11 jaar bij een schuldsaneringsorganisatie zit en er is nog niets afgelost dan gaat er iets niet goed!
Vraag hen formeel (schriftelijk) om een rapport (of verklaring) op te stellen over de afgelopen periode en uit te leggen waarom er nog geen resultaten zijn bereikt.
Ga naar de gemeente en vraag daar om hulp. Geef daarbij ook de verklaring van je huidige organisatie.
Overweeg om een klacht in te dienen tegen deze organisatie, 11 jaar is echt te gek.

Hoewel ik je situatie niet ken ben je waarschijnlijk het best af met een WSNP-traject (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen). Dat zit je - kort gezegd - drie jaar onder de plak maar ben je daarna wel overal van af.
Dit kan alleen maar via de rechter en de gemeente kan je daar van alles over vertellen.

Succes!