Hoe zal het einde van de wereld geschieden?

En wanneer denk je dat het zal gebeuren?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het is in het engels maar wel een leuk lijstje. Er is ook een boek in het Nederlands waarin alle mogelijke rampen staan beschreven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Binnen ongeveer 4 miljiard jaar is de zon opgebrand. dan word de zon een rode reus die zo groot word dat hij het hele planetenstelsel opslokt.
En dat is dan het einde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb gisteren de film knowing gekeken en daaruit bleek dat het einde van de aarde kwam door een inslag in de zon waardoor er een golf van hitte over de aarde raasde dat alles vernietigde! Maar geen nood, aliens nemen enkele mensen mee naar een nieuwe planeet die dan opnieuw zal worden bevolkt. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fijn dat het toch goed afloopt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klinkt als zo'n slechte Sci-Fi channel film; zeg maar na de 193e vertoning van Waterworld...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hahahah dat hoop ik dan voor die mensen dat ze naar een andere planeet mogen! dat lijkt me echt vet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou iets moet zo groot en zwaar en heet zijn wil het 'inslaan' op de zon, dat de aarde daarvoor toch al lang vergaan is.
2012, de Russen komen binnevallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat 2012 is hype op internet. Dat de russen dan binnenvallen wist ik niet ik dacht dat het iets met de Maja's was?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zouden er geen poema's uit de hemel komen regenen of zoiets volgens die Maya-voorspelling?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens de maya's vergaat de wereld in 2012 en in die tijd daarvoor zou er veel geweld, overstromingen en aardbevingen zijn....
Is reeds begonnen met de industriele revolutie, Uiteindelijk zal 'de wereld' in termen van mensenbevolking eindigen door een algemene meltdown van technologie door CO2 verhoging & klimaatsverandering. Schatting: 80-150 jaar van nu.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als Jezus terugkomt. Maar wanneer dat weet niemand behalve God.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook als reactie op het laatste antwoord...

ik denk dat de eindtijd zoals in de bijbel al bezig is sinds Jezus terug ging naar de hemel. Al (bijna) 2000 jaar dus - en in de tussentijd wordt het steeds een stukje erger. Interessant om te lezen in verband met dit onderwerp is misschien het bijbelboek Openbaringen, en de (meer serieuze!) commentaren daarop. Dus niet de verhalen streepjescode/microchips/whatever... Die laatste zijn er m.i. alleen op berust mensen bang te maken, ipv serieus te beschrijven wat een bijbelse kijk op deze dingen is. Houd er wel rekening mee als je dit leest etc dat er heel veel symbolische beschrijvingen in staan...

Tja, en hoe het precies gaat en wanneer precies, dat weet niemand. Het zou kunnen dat de zon over zo'n enorm lange tijd implodeert, maar voor hetzelfde geld gaat er iets mis als Obama z'n kernwapens aan het opruimen is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volledig geruisloos. Alles streeft langzaamaan naar een toestand van volledig evenwicht. Het veranderinsproces gaat dus steeds langzamer en op een gegeven moment is dat gewoon het einde van alle verandering, en dat noemen we dan voor het gemak het einde van de wereld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al lang voor die 4 miljard jaar trouwens, zullen de oceanen verdwenen zijn. Ik meen al over 2 miljard jaar, o.i.d.

En 't is wel aardig zeker dat de aarde nog een aantal keren geraakt zal worden door groot puin uit de ruimte (als de arm van ons stelsel door een ander stelsel gaat. De perioditeit daarvan weet ik even niet, maar reken maar in vele miljoenen jaren).

Als de aarde niet voor die 4 miljard aan gruzelementen wordt geknald (door eerder genoemd puin), dan zal de aarde inderdaad na die 4 miljard opgeslokt worden door de zon en desintegreren. LANG voordien is de aarde al onbewoonbaar voor mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik denk, is dat over enkele miljarden jaren, de 2de oerknal komt. door deze tweede keer zal alles juist andersom gaan, en eindig je uiteindelijk weer in de buik van je moeder, die ook weer eindigd in de buik van die van haar moeder, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op een manier die we niet verwachten, niet hebben voorzien. Wanneer is ook onverwachts. Ik denk dat het elk moment gebeurd kan zijn. Het kan ook nog miljoenen jaren duren.

Waarom ik dat denk? Omdat we er geen idee van hebben hoe kwetsbaar de wereld werkelijk is in de complexe werkelijkheid. We weten in verhouding tot de werkelijkheid vrijwel niets.

"ik weet dat ik niets weet" aldus Socrates.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier, heb je nog een paar antwoorden, van lang geleden in de tijd dat ik deze vraag zelf stelde:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Obama drukt op een knop, en dan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle elementen zullen branden. En als niemand het verwacht zal het einde komen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat er geen einde van de wereld is. Het einde van de wereld zoals aangekondigd in de Bijbel is het begin van een nieuw tijdperk.