In welke delen van Nederland komt de vergrijzing het meeste voor? Welke gevolgen zal deze vergrijzing hebben voor de ouderenzorg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vooral op het het platteland en dan met name (kleinere) dorpjes. De jongeren trekken weg, omdat er weinig werk(en vermaak) voor ze is. Dit is idd. een zorgelijke ontwikkeling. (woon zelf in zo'n dorp). Tja, de regering bezuinigd op de zorg en wil dat mantelzorgens meer taken op zich nemen. Wat ook weer lastig is, want vrouwen(de meeste mantelzorgens) hebben tegenwoordig ook een baan en kinderen etc. Veel mantelzorgens zijn nu vaak al overbelast dus geen goede oplossing voor het probleem......wat dat betreft houd ik mijn hart vast, voor de toekomst. Wellicht zullen hele dorpen verdwijnen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zag vd week nog een reportage over China en ouderen. Daar is het de gewoonte ouders in huis te nemen. Door het jarenlange 1 kindbeleid, hebben kinderen daardoor vaak 4 ouders in huis om te verzorgen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch lijkt dat me ook weer niet ideaal. als die babyboomers hier nu eens eindelijk ergens aan zouden meebetalen zouden we ook geen probleem hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou nee, lijkt me zeker ook niet ideaal! Maar om het nou op de babyboomers af te schuiven....

Andere antwoorden (2)

In friesland, drenthe groningen zeeland enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In onderstaande bron kan je een grafiek vinden ( kan hem niet kopieren) waarin het verschil te zien is
Zeeland Limburg en Drenthe zijn de meeste ouderen en in Flevoland de minste

Al deze ouderen zullen om meer verzorging vragen, er zal waarschijnlijk wel een te kort aan gediplomeerd verzorgend personeel ontstaan, voor zover dit er nu nog niet is.