Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke delen van Nederland komt de vergrijzing het meeste voor? Welke gevolgen zal deze vergrijzing hebben voor de ouderenzorg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
641

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vooral op het het platteland en dan met name (kleinere) dorpjes. De jongeren trekken weg, omdat er weinig werk(en vermaak) voor ze is. Dit is idd. een zorgelijke ontwikkeling. (woon zelf in zo'n dorp). Tja, de regering bezuinigd op de zorg en wil dat mantelzorgens meer taken op zich nemen. Wat ook weer lastig is, want vrouwen(de meeste mantelzorgens) hebben tegenwoordig ook een baan en kinderen etc. Veel mantelzorgens zijn nu vaak al overbelast dus geen goede oplossing voor het probleem......wat dat betreft houd ik mijn hart vast, voor de toekomst. Wellicht zullen hele dorpen verdwijnen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zag vd week nog een reportage over China en ouderen. Daar is het de gewoonte ouders in huis te nemen. Door het jarenlange 1 kindbeleid, hebben kinderen daardoor vaak 4 ouders in huis om te verzorgen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch lijkt dat me ook weer niet ideaal. als die babyboomers hier nu eens eindelijk ergens aan zouden meebetalen zouden we ook geen probleem hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou nee, lijkt me zeker ook niet ideaal! Maar om het nou op de babyboomers af te schuiven....

Andere antwoorden (2)

In friesland, drenthe groningen zeeland enz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In onderstaande bron kan je een grafiek vinden ( kan hem niet kopieren) waarin het verschil te zien is
Zeeland Limburg en Drenthe zijn de meeste ouderen en in Flevoland de minste

Al deze ouderen zullen om meer verzorging vragen, er zal waarschijnlijk wel een te kort aan gediplomeerd verzorgend personeel ontstaan, voor zover dit er nu nog niet is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding