Wat is over het algemeen goedkoper: begraven of cremeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hm, in een vuilniszak aan de straat blijft het voordeligst.

Antwoorden (7)

begraven is veruit het duurste; Alleen de huurkosten voor het graf bedragen 3500 euro, kosten die bij as uitdragen veel lager zijn (300 euro)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cremeren. Ik weet dat begraven in ieder geval veel kost. Voornamelijk het onderhouden brengt blijvende kosten met zich mee, maar ook de grafsteen zelf is erg duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een crematie is goedkoper,
je betaalt geen grafrechten
een graf kan je huren voor 10 of 20 jaar en je kan altijd verlengen maar er blijven kosten aan verbonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld kostte in 2009 een uitvaart 5750 euro. Een begrafenis is dan nog duurder dan een crematie omdat daarvoor natuurlijk ook een graf nodig is. Verder geldt dat het persoonlijk en mooi maken van een uitvaart het alleen maar duurder maakt. Tenzij de nabestaanden zelf veel voor eigen rekening willen nemen, want ook dat bespaart al kosten. Mensen die zelf de kist dragen, zelf een praatje houden en iemand thuis opbaren besparen al op de kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cremeren is goedkoper dan begraven. Maar dat kon je al uit de vorige antwoorden halen.
Maar als het alleen om geld draait dan is er nog een goedkopere manier n.l. 'ter beschikking stellen van de wetenschap.'
Bij deze optie stel je jouw lichaam na je dood ter beschikking van de wetenschap, dit is (zover ik weet ) kostenloos. Alleen is voor de nabestaande het afscheid nemen er niet (of nauwelijks) bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cremeren is over het algemeen goedkoper. Daarbij wil ik wel opmerken,dat van beide manieren schaamteloos misbruik wordt gemaakt van het verdriet van de nabestaanden ,door hen m.i. veel te hoge bedragen in tekening te brengen! Ik geloof vast dat begraven en cremeren veel goedkoper kan, zonder dat de waardigheid er van minder wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk ook dat cremeren goedkoper is
is er niemand die dat met zekerheid kan zeggen?
cremeren is voor mensen die alleen op de wereld zijn
nabestaanden willen toch naar het graf om schoon te maken en gewoon dichtbij zijn
je kan gevoelsmatig ook met degene praten als troost.