Waar kan ik Amerikaanse formaten brochures laten afdrukken in Nederland?

Brochures in 8.5"x11". Het lijkt op een A4 formaat, maar dat is het net niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat formaat heet Letter. Helaas is het in één richting iets groter dan A4, dus gratis op maat snijden (waar sommige drukkers mee adverteren) lukt helaas niet.
Ik heb er wel een gevonden waar je in ieder geval een offerte kunt aanvragen voor zeer afwijkende maten, dat wil zeggen: maten die niet te verkrijgen zijn door aan A4'tje bij te snijden. (Eerste bron)
In de tweede bron heb ik een drukwerkmakelaar gezet. Ik neem aan dat die ook afwijkende formaten aankunnen.
Het bedrijf in bron 3 vermeldt specifiek dat ze ook afwijkende formaten drukken.

Maar het zal wel allemaal meer geld kosten, vrees ik.