heeft noord korea ook export producten?

en of importeren ze ook goederen,of zijn ze helemaal zelf voorzienend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Deze uiterst betrouwbare bron geeft een aantal voorbeelden van klassieke Noord-Koreaanse exportproducten. Ook zit er een korte sectie waarin uitgelegd wordt waarom Noord-Korea de komende jaren zal uitgroeien tot het belangrijkste handelscentrum van Noord-Oost Azië.

Als deze bron niet betrouwbaar is, weet ik het ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij gebrek aan conventionele exportproducten verdient Noord-Korea zijn deviezen aan andere artikelen. Opium en heroïne, die geproduceerd worden in een gebied bij de grens met China. Valse dollarbiljetten. Wapens, speciale raketten, voor klanten als Pakistan en Iran.

Nu heeft Noord-Korea weinig te bieden: de industrie is geruïneerd, landbouw is een ander woord voor honger en de officiële politiek van zelfvoorziening heeft alleen maar voorzien in misère. Wat kan zo'n land dan nog verzinnen om mee te tellen? Noord-Korea bedacht een origineel antwoord: de internationale bandiet uithangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn supersterk in het schrijven van software, meestal illegale toepassingen voor de bestaande markt. Dus iedereen heeft er plezier van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu hebben ze wel een exportprodukt. Vier voetballers hebben zich niet meer gemeld bij de training. Die willen liever in vrijheid leven dan onder het strakke communistische regime van Noord-Korea.
Om dit te voorkomen mochten er ook geen Noordkoreaanse supporters naar Zuid-Afrika en heeft men juichchinezen ingehuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de onderstaande website
Noord-Korea is een onbekende, maar hoogst interessante offshore bestemming. Het land is zich steeds meer aan het openstellen voor het buitenland en heeft al een naam opgebouwd op het gebied van tekenfilms en computergames. De tarieven zijn er zeer laag; er zijn hoogopgeleide informatici beschikbaar en Europese, Chinese en Zuid-Koreaanse bedrijven laten er reeds werk uitvoeren. Zelfs voor Walt Disney is er aan de Lion King en Pocahontas gewerkt. Ook de belangstelling in Nederland komt op. [...] Het unieke IT- en BPO-programma is beschikbaar op: http://www.gpic.nl/NKtrip.htm.