Krijgt een mens wat hij/zij verdient?

Wie goed doet goed ontmoet?Is dat waar of heb jij daar een andere mening over?

Toegevoegd na 9 minuten:
Persoonlijk heb ik toch wel wat voorbeelden over mensen die terug krijgen waar ze om hebben gevraagd.Hoe ze met anderen zijn omgegaan.Een soort van boemerangeffect.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik denk het wel. Merk wel nu ik voor iedereen (bewust) klaar sta, ook altijd veel genegenheid en warmte terug ontvang. Voorheen dacht ik er niet veel over na maar het is ook maar wat jij verwacht wat je verdient. Je hoort mij niet klagen.

Dit neemt niet weg dat ik ook veel ellende ben tegen gekomen op mijn levenspad (ik kan een boek schrijven over alle ziekte, ongevallen en ellende van de afgelopen jaren in mijn omgeving). Maar zoals hierboven in andere antwoorden al eerder staat beschreven; je komt er toch weer sterker uit. Dat voelt toch als een soort verdienste, je groeit in je ontwikkeling, komt anders in het leven te staan. Met andere woorden; niet iedereen krijgt deze kans. Je krijgt blijkbaar dus wat je verdient.

Sommige mensen vragen mij regelmatig; begrijp niet hoe jij je staande houdt? Dus dan voel ik me toch rijk dat ik niet tenonder ben gegaan en zie het positieve deel van wat de ellende me heeft gebracht. Dan geloof ik dat ik door mijn goed doen, ik me ook door de moeilijke tijden heen kan slaan.

Dus uiteindelijk krijg je toch wat je verdient of het nu in goede of slechte tijden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Nee, was het maar waar.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oké, je wilt uitleg. De beste, nobelste mensen eindigen op miserabele manier, en oorlogsmisdadigers genieten van hun rustige oude dag. Dit is geen wet van Meden en Perzen, maar hij gaat maar al te veel op.
"Wie goed doet, goed ontmoet" is een sprookje.
Als je al een keer in een weiland staat met die briesende stier die uit het niets opduikt, dan heeft het geen zin om te roepen dat je vegetariër bent. En zo gaat het in het leven ook. Helaas.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wel/niet?
Ik meen mijn vraag serieus,dit vind ik een te gemakkelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman,Duidelijk maar ik heb ook legio voorbelden in mijn eigen prive kring waar het toch aardig lijkt op te gaan.Ik bedoel dan dat bepaalde gedragingen echt hun weerslag op die personen hebben.
AWM
14 jaar geleden
Da's mooi. Was het maar altijd zo...
Cryofiel
14 jaar geleden
Inderdaad, vaak is het zo, maar het zou nog vaker zo mogen zijn. Wie goed doet, goed ontmoet? Denk aan Anne Frank... :-(
AWM
14 jaar geleden
En haar 6 miljoen lotgenoten. Ik mijd WW2 altijd op het internet als het even kan, omdat het tot eindeloze emotionele discussies leidt, maar dat is wel het beste voorbeeld dat er geen rechtvaardigheid bestaat in het leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Is ook een vraag van mijn kant en elke mening daarover respecteer ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je noemt allemaal extreme voorbeelden. Maar als je om je heen kijkt zie je wel degelijk dat mensen die zich t.o.v. anderen positief opstellen ook op een hoop sympathie kunnen rekenen. En daar gaat dat gezegde wat mij betreft over. En geen enkel gezegde gaat *altijd* op.
AWM
14 jaar geleden
Ik noem (met tegenzin) zaken die je liever niet wilt horen, omdat ze heel erg ontregelend werken en een beeld verstoren van iets wat je veel liever anders ziet. En die zagen we allemaal heel graag anders. Maar of het met de werkelijkheid overeenkomt?
Cryofiel
14 jaar geleden
De uitspraak 'wie goed doet, goed ontmoet' gaat dus meestal op, maar het is geen wet van meden en perzen. Maar eigenlijk wisten we dat al, toch?
Helaas is dat niet altijd zo. Er zijn en blijven altijd mensen die uit zijn op eigen gewin, en andermans goedheid misbruiken. Maar wanneer we om die reden zouden stoppen met het goed doen aan anderen, wordt het allemaal nog veel egoïstischer.
Daarom moet je altijd hoop houden, en je geluk halen uit al het goede dat je wel overkomt dankzij andere mensen, en gewoon zelf het goede blijven doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, en zijn mensen die veel meer krijgen dat ze verdienen, maar er zijn nog meer mensen die veel minder krijgen dan ze verdienen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou bijna de wedervraag willen stellen:"wat denk je zelf?"maar dat is flauw ...aan de andere kant ......meestal lijkt het of dingen heel oneerlijk verdeeld zijn en soms ( bij ernstige ziekte b.v. ) is dat ook zo.
Maar als je het puur over intermenselijke relaties hebt, denk ik dat uiteindelijk een ieder krijgt wat hij of zij "verdiend" op den duur hebben mensen meestal wel door of iemand wel of niet "deugd",en krijgt hij of zij uiteindelijk vaak terug wat men "gegeven"heeft in het verleden en dat kan positief of negatief zijn............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Dat is ook mijn ervaring.
Neen hoor,

vaak is wat je beurt ongekeerd evenredig aan wat je verdient.
NIEMAND kan 10 miljoen in een jaar verdienen, hij/zij kan het wel beuren maar dan is er iets heel erg mis.

Wie goed doet -goed ontmoet is wel waar.
Iemand die met een positieve intentie in het leven staat
loopt vaak tegen "toevallige"gunstige bijzonderheden aan.
Ik denk dat dat te maken heeft met wat je uitstraalt.
Mensen die het goed menen met een ander krijgen bijvoorbeeld meerdere malen hun portemonaie terug MET INHOUD en ontlopen ternauwernood ongevallen, waar het op een haar na gierend mis had kunnen gaan.
ZELF NOEM IK DAT DE KNIPOOG VAN GOD en dank Hem daarvoor in stilte.
Goeddoen is toch gewoon ook een stuk LEUKER dan je medemens te bedonderen en te bestelen.
Met het GOEDDOEN MAAK JE DE WERELD WEER EEN STUKJE MOOIER en daar geniet je ook zelf van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof van wel.
Natuurlijk heeft het verleden tegendeel ook bewezen.
(zie de voorbeelden van antwoordman)
Maar ik geloof dat je na je dood alsnog beloond/gestraft word. Hoe? Geen idee... Maar dat is wat ik geloof.
En wie goed doet goed ontmoet is zeker waar.
Je word in het leven behadeld zoals je zelf ook anderen behandelen. Als je altijd vriendelijk aardig en oprecht bent, zullen anderen eerder geneigt zijn dat tegen jou ook te doen. Als je anderen altijd afblaft, niet gelooft en zelf oneerlijk bent zullen anderen zich ook zo tegenover jou gaan gedragen.
Geef aan iedereen een glimlach en je zal hem zeker terugkrijgen. Een klein stukje geluk en liefde waarmee je de wereld een beetje mooier maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Ik geloof dat ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +1
Ik geloof van wel.
Het lijkt vaak voor de buitenstaander dat iemand niet 'beloond' wordt voor zijn daden, maar op elke actie volgt reactie. En dat over levens heen. Gebeurt het niet in dit leven, dan staat het op de lijst voor zijn/haar volgend leven.

Men 'krijgt' wat men 'verdient'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Wat zijn we het vaak eens Berth.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-))
Ha, die Taurus;

Nee, dat is en blijft een utopie. Al was het maar omdat wat men zelf denkt te verdienen en wat anderen daarvan vinden mijlenver uit elkaar kan liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , overtuigd ja. Iemand die bv. vrij genereus is en niet in de materialistische zin, heeft meestal mensen in zijn naaste omgeving die evenveel teruggeven. Generositeit genereert generositeit. We moeten daarom niet blind zijn Er zullen altijd wel individuen zin die de opportuniteit te baat nemen om hiervan te profiteren maar dat duurt niet lang voor ze hun ware aard zullen prijsgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Neen.

Paarden die haver verdienen, krijgen ze niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien had het paard iets beter zijn best moeten doen?
Wie goed doet, goed ontmoet.
Deze stelling is waar.
Voor mij betekent het, wat je uitstraalt en geeft dat krijg je terug van die mensen die ook open staan voor jouw. Geven van warmte, hartelijkheid, helpende hand, schouder om uit te huilen. (Zo zie ik wie goed.. enz...
Dit is nu een specifiek voorbeeld van leven met normen en waarde.
Als je leeft naar dit principe zul je merken dat het werkt.
Natuurlijk komen er misbruikers op je pad, maar daar moet je handig in worden dat ze niet de kans krijgen misbruik van je te maken.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Nee is niet zo... Een mens heeft al wat hij verdient... Niks nie toekomst, in het nu is het al zo...

Een mens heeft altijd wat hij verdient... Dat krijgt hij niet later, maar heeft hij al nu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt niet altijd wat je verdient.!

Hij is erg goed in slecht-zijn en wordt voor die armzalige mentaliteit rijkelijk beloond.

Een mens verdient financieel soms oneindig veel meer of juist maandsalarissen minder dan dat hij/zij werkelijk zou verdienen te verkrijgen.

Laten we eerlijk zijn: het is oneerlijk verdeeld in de wereld. Het is de krachtmeting van het ellebogenwerk, het is de jungle van de willekeur en van de meedogenloze overlevingsstrijd. De winnaars kijken op de verliezers neer. Verliezers komen op de berg met afval, de winnaars versieren hun overwinning, al moet gezegd worden dat de verliezers vaak winst behalen op het emotionele en geestelijke vlak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,

En dat moet je verder trekken dan alleen in dit leven.
Je moet vorige levens meenemen en toekomstige levens.

De een heeft in dit leven een hele nare tijd. Dat lijkt wel of het een heel leven is. Maar misschien moet zij nog steeds boetedoen voor een vorig leven (Karma).

Elke stukje karma wat je nu opdoet, zal je moeten betalen. Nu of later. En als je dat niet goed genoeg doet, dan zal je het meenemen naar een volgend leven.
Net zolang tot je wel je juiste manier hebt om boete te doen.

Niet voor niets hebben mensen een bepaalde ommekeer in hun leven. Soms na een hele nare gebeurtenis/tijd. Dan pas zijn ze in staat om te veranderen en het anders te doen. Beter, beter om de karma op de juiste manier te verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie goed doet wie goed ontmoet.

Vaak is het wel zo hoe je in het leven staat daar zijn de vrienden er ook na. Die je steunen en er voor je zijn maar jij er ook altijd voor hun bent.

Maar omdat altijd te zeggen sommige mensen maken ontzettend nare dingen mee in het leven en dat verdienen ze echt niet. Maar moeten het wel dragen en er mee verder leven, wel krijgen ze dan de steun van hun vrienden en familie. Maar kan dan niet zeggen dat deze mensen die verdiend hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
nee!!!absolut niet waar.........
want waarom lopen er dan nog steeds moordenaars en verkrachters vrij rond?en hebben of krijgen mensen die altijd klaar staan voor andere en altijd goed geleeft hebben dan ineens een ernstige ziekte of komen ze in wat voor problemen dan ook?
Soms vraag ik mee ook wel eens af:wat heb ik toch fout gedaan in mijn leven,waar heb ik dit aan verdiend,maar dat is gewoon dom weg pech waar je mee om moet leren gaan,en waar ik steeds sterker uit kom.
Ik sta altijd voor iedereen klaar,maar ga zo vaak op mijn bek,maar ik hou de eer aan me zelf...kan ik iemand helpen dan doe ik dat en wat daar tegen overstaat of het gevolg er van is voor mij dat neem ik dan maar op de koop toe.
ik kan wel zeggen om mijn sterfbed,zo ik heb mijn best gedaan!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet iets zonder er iets terug voor te verwachten, ander raak je teleurgesteld. Ik geloof niet dat wij iets verdienen het is pure genade (gratis) van God. Je moet het wel ontvangen en weer doorgeven...