wanneer wenskaart geven voor huwelijk: na trouw voor de wet of na trouw in kerk? pas half jaar later?

vrienden trouwen, maar hun huwelijk voor de kerk is pas half jaar later dan in het stadhuis.
Wanneer is dan meest gebruikelijk om een kaartje te geven / in hun brievenbus te stoppen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K
MarBet
4 jaar geleden
De situatie is niet echt gebruikelijk, dus een gebruikelijke manier om ermee om te gaan is er niet. De meeste mensen die dit apart doen, doen dat met een korte tijd ertussen, een paar dagen, een week. Dan is het niet echt aan de orde. Ik denk dat een deel van de mensen dus na het wettelijk huwelijk, en een deel van de mensen na het kerkelijk huwelijk een kaartje stuurt. Zou dus maar gewoon doen wat voor jou goed voelt. Je kunt het niet fout doen... Ik zou kiezen voor wat zij het grootst vieren, en dat is waarschijnlijk het huwelijk in de kerk.

Antwoorden (2)

Na het eerste huwelijk.
Maar jij kent je vrienden beter: als je weet dat het huwelijk voor de kerk pas écht betekenis voor ze heeft, zou ik het na dat huwelijk doen.
SimonV
4 jaar geleden
Je geeft het kaartje op of rond het moment van de openlijk viering/het daadwerkelijke feest. Dat zal meestal het kerkelijke huwelijk zijn - als het trouwen voor wet en kerk apart is, het trouwen op het stadhuis meestal een kort bezoek zonder (veel) aanwezigen.