Volgens sommige is over 50 jaar de wereld in handen van de moslims, is dat zo?

sommige zeggen dat de peilingen zeggen dat de moslims aan de macht komen. en wij allemaal met hoofddoek ect naar de moskee gaan. ik heb zelf deze peilig niet gezien. zou het waar zijn of is het gewoon angst dat het gebeurt.

Toegevoegd na 34 seconden:
en is het een reële gedachten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooie hoofddoek staat best leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha.

Het beste antwoord

Prietpraat van haatzaaiers. Het is onzin!
Alleen de uitdrukking 'aan de macht' al!
Wat een flauwekul.
Al zou over 50 jaar de meerderheid van de Nederlandse bevolking moslim zijn, wie zou dan in vredesnaam moeten gaan bepalen dat iedereen verplicht met hoofddoek zou moeten gaan lopen en naar de moskee zou moeten gaan?
Ga eens kijken in een gemiddeld Islamitisch land, daar is dat ook helemaal niet het geval hoor (uitzonderingen daargelaten).

Waar komen die 'peilingen' vandaan?
Geloof niet klakkeloos wat je om je heen hoort!
Het is absoluut geen reele gedachte, en zijn uitroepen die de wereld in worden gebracht om mensen tegen elkaar op te zetten en haat te zaaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee hoor onzin... Het kalft van binnenuit af... Zo zal het gaan... De jongeren van de islam zal niet meer doen wat de godsdienstige extremelingen van hen verlangen... En dan is de kracht eruit... Zo zal het gaan...
En NEE dat is niet reëel... Maak je niet bnag, het komt allemaal goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 uiteindelijk is dat ook zo gebeurt met de christelijke relegie. Die was ook niet vies van overheersing in de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist en ja dat geldt ook voor de christelijke vleugel... Heel goed opgemerkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens! +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig is een deel van de islamitische jongeren juist radicaler dan hun ouders. Dat is een vorm van generatieconflict. Na hun adolescentie laten de meesten jun radicale insteek varen.
Ik vind dat een erg onrealistisch en onzijdig beeld. Ik mag hopen dat mijn kinderen over 50 jaar in een verdraagzame wereld rondlopen. Met en zonder hoofdoekjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ter aanvulling: Ik denk dat het vooral angst is. Onze protestantse kerk heeft in onze gemeente n.a.v. de moslimhaat een convenant gesloten met de moslimgemeenschap. Daarin gaven beide "partijen" aan elkaar te zullen respecteren. Vervolgens hebben we koffie met elkaar gedronken met Baklava. Hun Baklava was lekker, onze koffie niet ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dream on.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen is héél belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De protestanten die een 'convenant' met de moslims aangaan, en dan gezellie samen baklava en koffie bij elkaar gaan zitten nuttigen?
Gadverdamme!
Wat ben ik blij dat ik van geen enkele kerk ben!
Ik maak contact met mensen om wie ze zijn, en niet om lekker verdraagzaam te zitten wezen.
Sorry hoor, misschien klink ik hard, maar ik griezel echt van dit soort gezzzzellige reli-uitwisselingstoestanden. Brrrr en kromme tenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh skusme, zo'n opmerking valt me tegen van je. Ik had je intelligenter ingeschat. Een convenant tekenen is een afspraak waarbij je aangeeft elkaar in zijn/haar waarde te laten en te respecteren. Van religieuze uitwisseling is hierbij geen sprake en je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Zoals ook uit een aantal reacties blijkt, komt veel haat voort uit onbekendheid en angst. Het ontmoeten van elkaar is dan een eerste stapje en om het ijs wat te breken is het dan best handig om een hapje/drankje te hebben.
Ik sluit het niet uit. Ik sluit ook niet uit dat in Europa nog veel eerder her geval is dan Amerika.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de goede orde, ik ben geen Wilders aanhanger en ook niet zo bang voor de Islam. Als ik Soefi mag worden vind ik het allemaal best (tenzij die ook als ketters over de kling gaan jagen).

Toegevoegd na 1 uur:
En ik heb ook al een djellabah...dus laat maar komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb en draag ook vaak een djellabah, maar als de moslims komen, dan ben en blijf toch gewoon een atheist maar dan wel een die een djellabah draagt.
Kqan ik makkelijk zeggen want over 50 jaar men ik er niet meer.
Nee dat is niet zo, dat is bangmakerij, in mijn jeugd waren dat de Russen, die kwamen. De enige die mensen (mij) tot G0D wilden keren, zijn gristelijken, en ik kom met beide genoeg in contact om een vergelijking te kunnen maken. De kunst van regeren is: Verdeel, en heers. Het is zorgelijker dat politiek gedreven wordt, met de bijbel in gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dit is geen reële gedachte. Wanneer jij dit niet wilt, schenk er fdan ook geen aandacht aan. Ga niet mee in het gevoel van anderen. Volg je eigen gevoel (intuïtie) dan gebruik je je energie op de juiste manier en voed je niet datgene wat je niet wilt.
Tenminste, dat proef ik een beetje uit je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zeker groepjes mensen die dat denken en als je daar dan een peiling onder houdt lijkt het ook zo.
De meeste moslims die in het westen wonen willen alleen een baan en een auto; hetzelfde als wij willen en ook buiten Europa zijn er maar weinig radicale moslims.
Die er wel zijn vormen wel een probleem, want guerilla's zijn altijd moeilijk aan te pakken. maar dat is niet het zelfde als een wereldbedreigende macht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Zuid Thailand, op de Philepijnen, in China, in Rusland... om maar een paar streken te noemen.
Als dat zo is, spring ik van een flat.

Het is in mijn ogen niet logisch als er een godsdienst aan de macht zou zijn, ik laat mij echt niet dwingen om naar de moskee te gaan en te bidden voor iets waar ik niet in geloof.

Dat zou dus ook 1 van de meest belangrijke rechten van de mens verdwijnen. "Vrijheid van meningsuiting".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het beeld zoals jij dat schetst (met hoofddoek naar de moskee) snel zal gebeuren. Ik denk wel dat de kans reëel is dat de invloed van de islam groter zal worden. Ook als het gaat om bijvoorbeeld de wet.

Op dit moment zijn er allerlei dingen die ik niet mag vanwege christelijke invloeden. Van winkelen op zondag tot naakt in mijn eigen tuin zitten als een ander daar een glimps van kan opvangen. Maar ook fundamenteler kwesties: een christelijke school mag niet alleen homoseksualiteit openlijk afkeuren, maar ook kinderen van school sturen als ze homoseksueel blijken te zijn, of gesignaleerd worden bij een Gay Pride.

Ik zit er niet op te wachten dat daar nog islamitische invloeden aan worden toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijkend naar het prille begin van de Islam. Waar ene Mohammed met zijn aanhangers de stad Mekka uitmoorde, omdat het de nog enige wreedzaam heidense gemeenschap was. En hier hadden ze dus geen tot weinig weerstand. Om dit vervolgens als heilige stad te benoemen. En vervolgens de manier, waarop zij met geweld terrein hebben gewonnen in de wereld. En mensen letterlijk en figuurlijk de keuze gaven tussen sterven/vermoord worden, of bekeren tot de Islam. Hoewel dit voornamelijk beperkt bleef tot het zuidelijk halfrond...

En kijkend naar de laatste decennia, waarin een x-aantal heilige figuren 'geweld tegen ongelovigen' predikken. Dan zou je deze toename inderdaad kunnen doortrekken naar 2050-2060 dat de wereld voor een groot deel beheerst word door de Islamitische wereld...

Ik denk niet dat ze de wereld in handen krijgen. Kijkend naar de Westerse wereld, waar kerk en staat strikt gescheiden is. Maar wel dat ze toch bepaalde rechten en gebruiken krijgen doorgedrukt in de wetgeving...

Maar kijkend naar de sluimerende opmars van 'Nazi Duitsland'. Ik heb in totaal 6 uur met 'particuliere beelden' uit de jaren '30-'45, waaruit duidelijk blijkt dat de nazi invloeden/symbolen tot '38 nauwelijks in het straatbeeld te zien waren. En uit een Amerikaans experiment is gebleken dat het niet heel moeilijk is om een heel volk te indoctrineren...

De Westerse wereld is veel te veel gefocust op het feit dat een opvolger van 'Nazi Duitsland' nooit geen grip mag krijgen op de wereld. En mede daarom sluit ik het uit dat de Islamieten de dienst uitmaken in de wereld over zo'n 50 jaar. Maar dat die angst bij een 50-60% van de Westerse bevolking er is. Vind ik eveneens aannemelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een somber beeld, matey. +1
Nee

Als wij westerse niet groeien in onze spiritualiteit, dan zullen we grote oorlogen voeren om dat te voorkomen.
Ehh. dat doen we al.

Waar ben je nu werkelijk bang voor.

In mijn optiek, is de angst voor een gebeurtenis vele malen erger dan de gebeurtenis zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met 'groeien in onze spiritualiteit'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag die hier gesteld wordt is gebaseerd op angst. De angst om door een ander (in dit geval de moslims) overheerst te worden. Om door die volkeren onderdrukt te worden. Zolang we bang zijn gaan we vechten. Is de angst realiteit? Is de angst een voorspelling wat er gaat gebeuren over 50 jaar?
Het zijn allemaal doom-gedachten. We moeten boven deze gedachten gaan staan. Waar onze angst ligt, ligt onze focus. Waar onze focus ligt, ligt meest waarschijnlijk onze werkelijkheid. Die creëren we zelf.
Als we niet willen dat over 50 jaar de wereld (wij) in handen is van de moslims, dan moeten niet hierop onze focus leggen. Dan moeten we boven onze eigen angst staan.
Dit noem ik oa spiritualiteit
De weerstand tegen de extremere vormen van de Islam in Nederland nemen toe. Dus ik vraag me af of ze ooit echt de kans zullen krijgen ons hun juk op te leggen.

In Engeland gaat het wel helemaal verkeerd. Daar gebeuren al hele rare dingen zoals dat Joodse echtpaar dat na een discussie over de Islam werd opgepakt en vastgezet. Als ik dat lees dan maak ik me wel zorgen alleen denk ik wel dat we in Nederland het niet zover laten komen.

Extreme geloven zijn gevaarlijk. Ze ondermijnen de democratie. Ook een beetje het nadeel van een democratie, dat de meerderheid beslist. Mocht de meerderheid ooit streng Islamitisch worden dan heb je een probleem. Het lijkt mij sterk dat dat gebeurd, maar goed niemand had ooit verwacht dat de Nazi's zover zouden komen als ze zijn gekomen.